logo

جزئیات برگزاری آزمون نظام مهندسی ساختمان

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۳ هزار و ۸۷۷ نفر در قم

 

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۳ هزار و ۸۷۷ نفر در قم طی روزهای ۴ و ۵ مردادماه سال جاری خبر داد.

امین مقومی گفت: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، برق، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ مردادماه ۱۴۰۳ در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون بیان کرد: در مجموع ۳ هزار و ۸۷۷ نفر در قم در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۷۳ نفر خانم و ۳ هزار و ۱۰۴ آقا هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با بیان اینکه حدنصاب قبولی در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های مختلف ۵۰ درصدکل نمره آزمون‌های مربوط است افزود: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال به کار صادر می‌شود و این افراد می‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

مقومی گفت: در رشته عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری آزمون‌های محاسبه و نظارت برگزار می‌شود و علاوه بر آن در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک و برق آزمون اجرا نیز خواهیم داشت.

 

 

وی ادامه داد: آزمون رشته‌های محاسبات عمران، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک و نظارت معماری در صبح روز پنجشنبه ۴ مردادماه برگزار و آزمون‌های اجرای رشته‌های معماری، اجرای عمران و اجرای مکانیک و نظارت رشته‌های مکانیک و برق عصر روز پنجشنبه ۴ مردادماه برگزار می‌شود.

مقومی افزود: آزمون نظارت رشته عمران، طراحی رشته‌های مکانیک و برق و همچنین آزمون ارزیابی طرح و اجرای بهسازی، و آزمون طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان نیز صبح روز جمعه ۵ مردادماه همزمان با سراسر کشور در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: داوطلبان شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان می‌توانند کارت ورود به جلسه را با مراجعه به سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان به نشانی اینترنتی www.inbr.ir دریافت کنند.

 

برگزاری آزمون نظام مهندسی در استان قزوین

 

رقابت ۳ هزار و ۲۰۹ داوطلب آزمون نظام مهندسی از امروز در استان قزوین آغاز شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: این آزمون که از صبح امروز آغاز شده است صبح فردا به کار خود پایان می‌دهد.
به گفته میزانی،   ۳ هزار و ۲۰۹ نفر در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، شرکت کنندگان در این آزمون در رشته‌های عمران، تاسیسات مکانیکی و برقی، معماری، شهرسازی، نقشه برداری، طراحی، ترافیک و معماری تجربی به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: از کل ثبت نام کنندگان استان 2 هزار و 386 نفر مرد هستند.
میزانی گفت: هدف از برگزاری این آزمون صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا در رشته‌های مهندسی ساختمان است.
 به گفته وی، معمولا نتایج آزمون دو ماه بعد از برگزاری اعلام می‌شود.

۲۷۰۰ داوطلب در آزمون مهندسی ساختمان زنجان شرکت می‌کنند

زنجان-رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب در آزمون مهندسی همزمان با سراسر کشور شرکت می‌کنند.

احسان ذبیحیان گفت: آزمون‌های ورود به حرفه در تمام رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان همزمان با سراسر کشور در روزهای چهارم و پنجم مرداد سال جاری در استان برگزار می‌شود.

وی، این آزمون‌ها را شامل رشته‌های معماری، عمران، تأسیسات برقی، تأسیسات مکانیکی، شهرسازی، نقشه‌برداری، ترافیک و آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی ذکر کرد.

ذبیحیان ادامه داد: همچنین آزمونی هم در تمام رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی و نقشه‌برداری به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی به‌طور هماهنگ و همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه این آزمون‌ها در محل دانشگاه زنجان برگزار می‌شود، گفت: در این دوره، آزمون صلاحیت ارائه خدمات مهندسی کارشناسی (ماده ۲۷) هم برگزار خواهد شد.

 

 

ذبیحیان تاکید کرد: داوطلبان آزمون می‌توانند از امروز به پروفایل شخصی خود بر روی پایگاه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به نشانی www.inbr.ir یا سایت شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://inbr.sanjeshserv.ir/ مراجعه و کارت شناسایی آزمون خود را تهیه کنند.

 

 

پست های مشابه

دوره معماری

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

سمینار طراحی مشارکتی

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نشست درمورد مدیریت بحران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “