لوگو رسانه جهان معماری

پاویون “ژاپن” برای اکسپو ۲۰۲۵ در اوزاکای ژاپن | EXPO 2025 Japan Pavilion

پاویون "ژاپن"

nikken sekkei

اوزاکا، ژاپن

پاویون "ژاپن"

nikken sekkei

استان اوزاکا، ژاپن

تصاویر
ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی

مدارک این پروژه فاقد دیاگرام های طراحی می باشد.

پلان و نما

مدارک این پروژه فاقد پلان می باشد.

مقاطع و جزییات

این پروژه فاقد مدارک مقاطع و جزییات اجرایی می باشد.

توضیحات فارسی

دفتر معماری: Nikken Sekkei

شهر: اوزاکا

کشور: ژاپن


توضیحات ارائه‌شده توسط معماران: (متن ترجمه شده از انگلیسی)

پاویون ژاپن در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا که توسط شرکت Nikken Sekkei Ltd طراحی شده است، حول محور موضوع «میان زندگی‌ها» شکل گرفته و بر چرخه‌های تحول تأکید دارد که زندگی در میان گیاهان، حیوانات و جوامع را شکل می‌دهند. این پاویون نشان می‌دهد که چگونه موجودات در پایان نقش خود به اشکال جدیدی تغییر می‌کنند و عناصر وجود خود را منتقل می‌کنند. طراحی این پاویون نمایانگر این چرخه پیوسته است و نشان می‌دهد که جهان از طریق حلقه‌های بی‌شمار به هم پیوسته عمل می‌کند.

زندگی کامل از دیدگاه این پاویون شامل شناخت و احترام به همه اشکال زندگی و درک ارزش و ارتباطات آنهاست. در ژاپن، ارتباط عمیق با طبیعت و حساسیت زیبایی‌شناختی ظریف از عناصر اساسی برای تعامل با این چرخه‌ها به شمار می‌رود. این پاویون بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا درباره آنچه در چرخه بی‌پایان زندگی که آغاز و پایان مشخصی ندارد، می‌توان کشف کرد، تأمل کنند. همچنین این پرسش را مطرح می‌کند که کدام عناصر از این چرخه به مرحله بعدی وجود منتقل خواهند شد.

معماری این پاویون مفهوم پیوستگی را از طریق ساختار دایره‌ای خود به تصویر می‌کشد. این سازه از چوب لایه‌لایه‌شده (CLT) ساخته شده و ویژگی شاخص آن یک حلقه بزرگ از تخته‌های چوبی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق آن فضاهای داخلی و خارجی را مشاهده کنند و این تغییرات میان حالت‌های مختلف زندگی را نمادین می‌کند. چوب به‌کاررفته که از سرو ژاپنی تأمین شده است، پس از اکسپو در پروژه‌های ساختمانی مختلف در سراسر ژاپن مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد و تعهد پاویون به پایداری را تقویت می‌کند.

وب‌مجله رسمی این پاویون از آوریل ۲۰۲۴ آغاز به کار می‌کند و تا زمان افتتاح اکسپو در مارس ۲۰۲۵، هر ماه به بررسی چرخه‌های زیرساختی که بر زندگی و طراحی پاویون کشور میزبان تأثیر می‌گذارند، می‌پردازد. این مجله بر ارتباط این چرخه‌ها با پایداری و توسعه آینده جوامع تأکید می‌کند.

پاویون ژاپن همچنین به عنوان یک ساختار «زنده» طراحی شده است و دارای سیستمی برای تولید بیوگاز است که پسماندهای اکسپو را به انرژی تبدیل می‌کند و نمادی از تجدید و پایداری است. این فرآیند برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده است و به آنها اجازه می‌دهد که شاهد تولید انرژی پاویون از طریق تجزیه و بازسازی باشند. فضای داخلی پاویون به سه منطقه مجزا تقسیم شده که بازدیدکنندگان را با مفهوم «گردش» ژاپنی آشنا می‌کند و ایده چرخه‌های پیوسته و بدون انقطاع را تجسم می‌بخشد. پاویون دارای ورودی‌ها و خروجی‌های متعددی است که هرکدام روایت متفاوتی را ارائه می‌کنند و اطمینان می‌دهند که هر بازدید تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد از چرخه ابدی زندگی را به همراه دارد.

در کنار پاویون ژاپن، کشورهای بسیاری نیز حضور خود را در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا که از ۱۳ آوریل تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵ برگزار می‌شود، اعلام کرده‌اند. پاویون بلژیک، طراحی‌شده توسط Carré 7، بر موضوع «نجات زندگی‌ها» تمرکز دارد و اهمیت جهانی آب و نقش حیاتی آن در ایجاد و حفظ زندگی را بررسی می‌کند. همچنین، شرکت Constructo طراحی پاویون شیلی را که ترکیبی از طراحی صنعتی معاصر و هنر سنتی بافندگی Mapuche است، معرفی کرده است. علاوه بر این، پادشاهی هلند به‌تازگی تم خود برای اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا را با تأکید بر تعهد این کشور به مواجهه با چالش‌های جهانی به صورت جمعی، رونمایی کرده است.

English Description
The Japan Pavilion at Expo 2025 in Osaka, designed by Nikken Sekkei Ltd, centers on the theme “Between Lives,” emphasizing cycles of transformation that shape life across plants, animals, and societies. It illustrates how, as entities approach the end of their roles, they transition into new forms, passing on elements of their existence. The Pavilion reflects this continuous cycle, demonstrating how the world operates through countless interconnected loops. A full life, as envisioned by the Pavilion, involves the recognition and respect of all forms of life, along with an understanding of their value and interconnectedness. In Japan, a deep relationship with nature and a refined aesthetic sensibility are seen as essential components for engaging with these cycles. The Pavilion invites reflection on what can be discovered within the endless cycle of life, where there is no clear beginning or end. It poses the question of what elements of this cycle will be carried forward into the next phase of existence. The Pavilion’s architecture embodies the concept of continuity through its circular structure. Composed of cross-laminated timber (CLT), its signature feature is a large ring of wooden planks, through which visitors can view both interior and exterior spaces, symbolizing the transitions between different states of life. The timber, sourced from Japanese cedar, will be repurposed in various building projects across Japan after the Expo, reinforcing the Pavilion’s commitment to sustainability. The Pavilion’s official web magazine expands on this theme by exploring the underlying cycles that influence both life and the hosting country’s pavilion’s design. Starting in April 2024, and continuing until the Expo opens in March 2025, the magazine will offer monthly insights into these cycles, highlighting their relevance to sustainability and future societal development. The Pavilion is also designed to function as a “living” structure, featuring a biogas system that converts waste from the Expo into energy, symbolizing renewal and sustainability. This process is visible to visitors, allowing them to observe the Pavilion as it powers itself through decomposition and regeneration. The interior is divided into three distinct zones, which guide visitors through the Japanese concept of “circulation,” embodying the idea of continuous, unbroken cycles. The Pavilion offers multiple entrances and exits, each presenting a different narrative, ensuring that every visit reveals a unique story centered on the eternal cycle of life. Many other countries have announced their participation at Expo 2025 Osaka, taking place from April 13 to October 13, 2025. The Belgian Pavilion, designed by Carré 7, focuses on “Saving Lives,” exploring the universal significance of water and its vital role in creating and sustaining life. Similarly, Constructo has just revealed their design for the Chile Pavilion for Expo 2025 Osaka, bending contemporary industrial design with traditional Mapuche textile artistry. Additionally, The Kingdom of the Netherlands has recently unveiled its theme for Expo 2025 Osaka, exploring the Netherlands’ dedication to addressing global challenges collectively.

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “