logo

The Gallery of the Kings Museo Egizio

The Gallery of the Kings Museo Egizio, Turin, Italy

Andrea Tabocchini Architecture, OMA

Turin, Italy

The Gallery of the Kings Museo Egizio, Turin, Italy

Andrea Tabocchini Architecture, OMA

استان Turin, Italy

تصاویر
ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
توضیحات فارسی

معماران: Andrea Tabocchini Architecture, OMA
سال: 2024
عکاس: Arthur Wong
مهندسان MEP: Studio Lagrecacolonna / Melato
مهندس نورپردازی: Effetto Luce srl
مهندس سازه: Buro Milan
شریک: David Gianotten
معمار پروژه: Andreas Karavanas
تیم مسابقه: Rui Pedro Couto Fernandes, Giovanni Nembrini
تیم مدل مسابقه: Tijmen Klone, Alisa Kutsenko, Marc Heumer
تیم توسعه طراحی: Rui Pedro Couto Fernandes, Giovanni Nembrini, Michael den Otter, Vincent Kersten, Giuseppe Dotto
معمار همکار: Andrea Tabocchini Architecture
مشتری: Fondazione Museo delle Antichità Egizie di Torino (بنیاد موزه آثار باستانی مصر تورین)
مهندس آتش‌نشانی: Studio Lagrecacolonna / Melato
مهندسان امنیت: Studio Lagrecacolonna / Melato
تصویربرداری: OMA, ATA, Jeudi Wang
شهر: تورین
کشور: ایتالیا

 

 


توضیحات پروژه:

گالری پادشاهان که مجموعه‌ای از مجسمه‌های عظیم‌الجثه از شهر باستانی تبس (الجزایر امروزی) مصر را در خود جای داده است، همواره یکی از جاذبه‌های اصلی بازدید از موزه آثار باستانی مصر بوده است. این گالری در سال ۲۰۰۶ توسط طراح صحنه دانته فرِتی به یک جعبه سیاه تبدیل شد. با نزدیک شدن به دویست سالگی موزه، بازسازی گالری سوالات مهمی را مطرح می‌کند: در حالی که این آثار تاریخی به‌عنوان قطعات اصلی نمایش یک موزه معاصر برجسته شده‌اند، آیا می‌توان زمینه اصلی آنها را نیز منتقل کرد؟ آیا گالری می‌تواند مخاطبان گسترده‌ای را جذب کرده و در عین حال اطلاعات عمیق تاریخی را منتقل کند؟

طراحی OMA برای گالری پادشاهان مجسمه‌های مصر باستان را به زمینه اصلی آنها در تبس متصل می‌کند، نه اینکه آنها را صرفاً به‌عنوان شخصیت‌های اصلی یک نمایش معاصر به نمایش بگذارد. تجربه گالری جدید با انتقال از تاریکی به روشنایی تعریف می‌شود، مفهومی که به‌طور تاریخی نماد فرآیند آفرینش در مصر باستان بوده و اغلب با پادشاهان و خدایان ارتباط دارد. بازدیدکنندگان از طریق یک ورودی تاریک به گالری وارد می‌شوند، جایی که پروژکتورهای دیجیتال روی دیوارها تاریخ کارناک – محل اصلی مجسمه‌ها – را نمایش می‌دهند و فضای غوطه‌وری ایجاد می‌کنند که بازدیدکنندگان را به دنیای دیگری در زمان و مکان می‌برد. دو ورودی روشن آنها را به دو سالن اصلی روشن هدایت می‌کند که مجسمه‌های نمایش داده شده در آنجا را قاب می‌کنند.

در مقایسه با طراحی جعبه سیاه دانته فرِتی، معماری اصلی مجسمه‌های عظیم‌الجثه که به قرن ۱۷ بازمی‌گردد، به‌طور کامل کشف شده است و طاق‌ها و پنجره‌های بلند که ویژگی‌های فضایی را مشخص می‌کنند، نمایان می‌شوند. این مجسمه‌ها می‌توانند مانند محیط اصلی خود در کارناک در نور طبیعی غوطه‌ور شوند. دیوارهای آلومینیومی با بازتاب کم، اطلاعات تاریخی در مورد مجسمه‌ها را نمایش می‌دهند و به فضا کیفیتی اترنری می‌بخشند. نور که از پنجره‌های بالا می‌تابد، نگاه بازدیدکنندگان را به سوی فضای بلندتر هدایت می‌کند و عظمتی شبیه معماری باروک را تداعی می‌کند و در عین حال به‌طور ظریفی یادآوری می‌کند که این مجسمه‌ها در محیط معاصر تورین قرار دارند.

چیدمان جدید مجسمه‌های عظیم‌الجثه، بازدیدکنندگان را به یک سفر درون یک معبد مصری می‌برد. اولین سالن نمایش، دو مجسمه اسفنکس را که روبه‌روی یکدیگر قرار دارند، در مرکز نمایش قرار داده است که توسط مجسمه‌های ایستاده و نشسته الهه سکمت احاطه شده‌اند. این چیدمان فضاهای بیرونی معبد را به یاد می‌آورد، از جمله خیابان‌های عابران و حیاط‌های آفتاب‌گیر. مجسمه ستی دوم که ابتدا در مقابل معبد پادشاه در معبد کارناک قرار گرفته بود، در انتهای سالن ایستاده است که نقطه اوج این تجربه است. از اینجا بازدیدکنندگان وارد سالن دوم می‌شوند، که طراحی آن به فضای داخلی معبد با مجسمه‌های پادشاهان و خدایان اشاره دارد. در این سالن، آمون‌هوتپ دوم در حال ارائه شراب به سایر مجسمه‌های پادشاهان به تصویر کشیده شده است و گروهی از مجسمه‌های پادشاهان و خدایان به‌صورت زمانی چیده شده است. در مرکز این سالن، مجسمه مشهور پادشاه رامسس دوم قرار دارد. نمایش با تصاویر مجسمه‌های خدا پته و مجسمه خدا آمن که به‌صورت نماد حیوانی خود، یک قوچ، نمایان شده است، به پایان می‌رسد.

گالری پادشاهان بخش جدایی‌ناپذیر موزه آثار باستانی مصر ۲۰۲۴ است، طراحی‌ای که موزه را از طریق یک سری از اتاق‌های عمومی شهری به یک فضای مرکزی در تورین تبدیل می‌کند. پنجره‌های کشف‌شده گالری، مجسمه‌های مصر باستان را به‌طور مستقیم به عابران در میدان ایژیسا – بزرگ‌ترین اتاق شهری در موزه آثار باستانی مصر ۲۰۲۴ – و خیابان پرینسیپه آنتئو نشان می‌دهند. منطقه ورودی گالری از طریق یک پورتال قوس‌دار به اتاق شهری آرکید متصل است که ستونی از نیلوفرهای آبی باستانی را در بر می‌گیرد و بازدیدکنندگان را به عبور از آستانه تاریخ دعوت می‌کند.

English Description

Architects: Andrea Tabocchini Architecture, OMA

Year: 2024

Photographs:Arthur Wong

MEP: Studio Lagrecacolonna / Melato

Lighting Engineer: Effetto Luce srl

Structural Engineer: Buro Milan

Partner: David Gianotten

Project Architect: Andreas Karavanas

Team Competition: Rui Pedro Couto Fernandes, Giovanni Nembrini

Model Team Competition: Tijmen Klone, Alisa Kutsenko, Marc Heumer

Team Design Development: Rui Pedro Couto Fernandes, Giovanni Nembrini, Michael den Otter, Vincent Kersten, Giuseppe Dotto

Collaborating Architect: Andrea Tabocchini Architecture

Client: Fondazione Museo delle Antichità Egizie di Torino (Museum of Egyptian Antiquities Foundation, Turin)

Fire Engineer: Studio Lagrecacolonna / Melato

Security Engineers: Studio Lagrecacolonna / Melato

Visualization: OMA, ATA, Jeudi Wang

City: Turin

Country: Italy


Text description provided by the architects. The Gallery of the Kings, which houses a collection of colossal statues from the ancient Egyptian city of Thebes (modern-day Luxor), has long been the highlight of any visit to the Museo Egizio. Remodeled by set designer Dante Ferretti in 2006, the gallery was transformed into an exquisite black box. As the museum approaches its 200th anniversary, the task of renovating the gallery raises important questions: While these historic artifacts are highlighted as the centerpieces of a contemporary museum, can their original context still be conveyed? Can the gallery captivate a broad audience while imparting deep historical knowledge?

OMA’s design for the Gallery of the Kings reconnects the ancient Egyptian statues to their original context in Thebes, rather than showcasing them as mere protagonists of a contemporary spectacle. The new gallery experience is defined by a transition from darkness to light – a concept that historically symbolized the process of creation in ancient Egypt and is often associated with kings and gods. Visitors are drawn into the gallery through a dark entryway, where digital projections on the walls depict the history of Karnak – the place of origin of the statues – creating an immersive atmosphere that transports them to a different space and time. Two luminous openings guide visitors into the two bright main halls, framing the statues displayed within.

In contrast to Dante Ferretti’s black box design, the original architecture of the monumental statuary – dating back to the 17th century – has been fully uncovered, revealing the vaults and high windows characterizing the space. The statues can be bathed in daylight, as they were in their original context at Karnak. Subtly reflective aluminum walls display historical information about the statues while lending an ethereal quality to the gallery space. Light streaming through the clerestory windows directs visitors’ gaze towards the airy space above, evoking the grandeur of the Baroque architecture, while subtly reminding them of the statues’ contemporary setting in Turin.

The new arrangement of the monumental statues takes visitors on a journey through an ancient Egyptian temple. The first exhibition hall features two sphinxes facing each other at the center, flanked by standing and seated statues of the goddess Sekhmet. This arrangement evokes the outer spaces of the temple, including the processional avenues and sunlit courtyards. The statue of Seti II, originally placed in front of the king’s chapel at the Temple of Karnak, stands at the hall’s end, marking the pinnacle of the experience. From here, visitors enter the second hall, designed to reference the temple’s inner spaces endowed with statues of kings and gods. In this hall, Amenhotep II is depicted offering wine to other statues of kings, and a group of statues of kings and gods is arranged chronologically. At the center of the hall is the renowned statue of King Ramesses II. The display concludes with effigies of the god Ptah and a statue of the god Amun, represented as his animal avatar, a ram.

The Gallery of the Kings is an integral part of Museo Egizio 2024, a design that transforms the museum into a central civic space in Turin through a series of public urban rooms. The uncovered windows of the gallery reveal the ancient Egyptian statues to passersby on Piazza Egizia – the largest urban room within Museo Egizio 2024 – and Via Principe Amedeo. The gallery’s entry area is directly connected to the Arcade urban room through an arched portal that frames an ancient Lotus Column, inviting visitors to pass through the threshold of history.

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “