logo

ساختمان اداری امیرابراهیمی

ساختمان اداری امیرابراهیمی

محمدرضا نیک بخت

استان تهران

ساختمان اداری امیرابراهیمی

محمدرضا نیک بخت

استان تهران

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات

این پروژه فاقد مدارک مقاطع و جزییات اجرایی می باشد.

اطلاعات پروژه
نام پروژه :
ساختمان اداری امیرابراهیمی
موقعیت پروژه :
استان تهران
آدرس پروژه :
ایران، تهران، پاسداران، خیابان امیر ابراهیمی، خیابان بوستان هشتم
شرکت مشاور :
مهندسان مشاور معماری و مرمت زندیگان
معمار مسئول :
محمدرضا نیک بخت
تیم طراحی :
کیوان ورقایی، صادق دادخواه
گرافیک و پرزانته :
نگار خدادی
تاریخ آغاز پروژه :
1395
تاریخ پایان پروژه :
1397
مساحت زمین ( متر مربع ) :
5000
مساحت زیر بنا ( متر مربع ) :
دسته بندی کاربری :
اداری
تاسیسات الکتریکی :
آقای آزمایش
تاسیسات مکانیکی :
Mr Sarkazians
كارفرما :
آقای ارج
عکاسی پروژه :
علی دقیق، سام ایروانی، احمد صفار
توضیحات فارسی

پروژه معماری ساختمان اداری امیرابراهیمی در یکی از محله های تجاری-مسکونی تهران واقع در شمال شرق تهران واقع شده است. در طول مراحل طراحی این ساختمان تجاری مدرن، تلاش طراحان بر این بوده تا علاوه بر توجه به نیازهای امروزی دفاتر مدرن، بهره مندی از دانش قبلی را نیز در طراحی این پروژه مد نظر قرار دهند. این اقدام آن ها را به طراحی بنایی نوآورانه با هویت یکپارچه سوق داد. این پروژه یک ساختمان شش طبقه با یک طبقه تجاری و پنج طبقه اداری است.

الهام بخش طراحی نما، الگوهای آجرکاری تاریخی ایران است. لایه های متعددی از متریال های متفاوت، پوسته نما را شکل می دهند. هر یک از دو لایه اصلی به طور جداگانه روی توده ساختمان می لغزند تا نما را ایجاد کنند. لایه زیرین از صفحات فلزی تا شده‌ی برش خورده و لایه رویی با الگوی آجری زیگزاگ با برش های عمودی تشکیل شده است که شکاف هایی عمود بر موقعیت پنجره ها ایجاد می کند.

ترکیب این دو لایه کل نمای هماهنگ را ایجاد کرده است. الگوی زیگزاگ از رویه های آجری بناهای تاریخی ایران استخراج شده است. برای اجرای آجر از ورق های فلزی برش لیزری در بالا و پایین هر قسمت عمودی نما استفاده شده است. سپس میلگردهای عمودی در فواصل زمانی معین ثابت شدند. در پایان، آجرهای سنجاق شده به میلگردها به خوبی تراز شدند.

ترکیب مواد و ترکیب رنگ ها بخش های اساسی فرآیند طراحی ما هستند. به این ترتیب رنگ آجری به طور دقیق همرنگ آجر قرمز معروف ساختمان های قدیمی تهران انتخاب می شود. پانل های فلزی به رنگ خاکستری دودی مات رنگ شده اند تا ظاهر اداری مدرنی را ایجاد کنند که به خوبی با رنگ آجری هماهنگ است. همچنین از سنگ گرانیت محلی منحصربه فرد در سطح خیابان استفاده کردیم که مستقیماً در دید عابران پیاده و بازدیدکنندگان ساختمان قرار دارد. در ورودی اصلی از پانل های منحنی چوبی با رنگ های گرم و هماهنگ با سنگ های گرانیت استفاده شد تا استقبال دلپذیری از بازدیدکنندگان داشته باشند.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “