logo

دفتر مرکزی آپارات

دفتر مرکزی آپارات

تیم معماری Qastic

استان تهران

دفتر مرکزی آپارات

تیم معماری Qastic

استان تهران

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
اطلاعات پروژه
نام پروژه :
دفتر مرکزی آپارات
موقعیت پروژه :
استان تهران
آدرس پروژه :
تهران، مدرس
شرکت مشاور :
گروه معماری Qastic
معمار مسئول :
تیم معماری Qastic
تیم طراحی :
رضا ضیا، علیرضا شکوری مقدم، مریم لاله، امیرعلی علی بخشیان، کانر ون کلیو، علی ساسانیان، سروش ساسانیان
تاریخ آغاز پروژه :
1395
تاریخ پایان پروژه :
1396
مساحت زمین ( متر مربع ) :
600
مساحت زیر بنا ( متر مربع ) :
دسته بندی کاربری :
طراحی داخلی
تیم اجرایی :
علیرضا شکوری مقدم
كارفرما :
آپارات، سرویس اشتراک گذاری ویدئو، صبا ایده
عکاسی پروژه :
استودیو دید
توضیحات فارسی

حد فاصل نظری

ایده ساخت یک ساختمان درون ساختمانی دیگر با گسترش حد فاصل‌های بین راهرو‌ها و دفاتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. مانند نحوه اتصال خشکی و دریا توسط یک خط ساحلی، حد فاصل میان راهرو و دفتر جاییست که پویش طراحی کستیک متولد شد. کاوش و گسترش دادن این حد فاصل، طراحی و ساخت اتصال‌ها، فضاهای خالی با ارتفاع دوبرابر، گلدان‌ها و دیدهای مشترک، برای فضای آپارات کارآمدی دو چندان به ارمغان آورد. در اثر شفافیت به وجود آمده توسط  فضا‌های خالی، مکالمات میان کارکنان در طبقات بالایی و پایینی در طول ساعات کاری با بازده بالاتری انجام می‌شوند. دیوارهای شیشه‌ای امکان بهره‌مندی از نور و گردش هوای طبیعی را به هر یک از ۷۵ استیشن کاری در تمام فضای دو طبقه ۶۰۰ متر مربعی می دهد.

رویداد

هندسه قائم طرح اولیه دفتر با رویدادی خاص که در وسط دفتر اتفاق می افتد مستثنی می‌شود. این رویداد پلکان میانی اصلی است که نه تنها به عنوان سازه‌ای برای جابجایی عمودی میان طبقات عمل می‌کند، بلکه شبیه به یک صحنه که به کارکنان امکان گردآمدن، معاشرت کردن و در برخی مراسم تماشای ویدیوهای پیش‌بینی شده را می‌دهد. ساختار پلکان که روی دو میله فولادی مزین شده، فضای مشخص و نیمه‌ شفافی را برای کافه‌ای در طبقه زیرزمین در اختیار می‌گذارد. با از بین رفتن مرزها، فضای این کافه و چشم انداز بالایی دفاتر راهرویی با هم ترکیب می‌شود. چهارچوب، با استفاده از آجرکاشی ۳۰×۵ cm، ورودی اصلی را با پلکان نیمه عمودی و افقی آن مرتبط می‌کند و ورودی را نیز به صورت یکپارچه به آخرین دیوار طبقه دوم مرتبط می‌کند. دیدن بسیار نزدیک و بسیار دور آجرکاشی‌ها در یک پرسپکتیو موازی، لحظه ورود درک شده را بسط داده و فضا را بزرگتر از واقعیت نشان می‌دهد.

لحظه ورود

این پلکان، با الهام از طراحی لِــکوربوزیه از ارتفاع و تناسب بدن انسان، به طور موشکافانه انواع کارکردها و کاربردهای ارگونومیک مانند نشستن، جای گیری، ایستادن، خم شدن و نشستن روی پاها را ارائه می دهد. این ساختار فولادی از تکنولوژی برش پلاسما برای ایجاد پایه های عمود ضخیم ۵ میلی متری بهره می برد. با متصل کردن انحنای این پایه ها، قطعات ۵ میلی متری فولادی برای گام برداشتن روی انحنای پایه ها قرار می گیرند که سطح ساختاری فولادی یکپارچه ای را به وجود می آورد. این پایه ها با دو نیم کردن دو میله اصلی، فشار حاصل از یک فضای پر ازدحام که ممکن است برای مکالمات روزانه درون طبقه ای، همچنین اجتماع ۵۰-۷۰ نفری، یا ملاقات‌های اداری کامل استفاده شود را انتقال می دهند.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “