logo

همایش مدیریت بحران و ریسک ازدحام جمعیت

خلاصه اطلاعات رویداد

divider
  • نوع رویداد: همایش
  • عنوان رویداد: همایش مدیریت بحران و ریسک ازدحام جمعیت
  • برگزار کننده: دانشگاه خیام
  • زمان برگزاری: 7 آبان 1403
  • محل برگزاری: مشهد مقدس، دانشگاه خیام

همایش مدیریت بحران و ریسک ازدحام جمعیت

همایش مدیریت بحران و ریسک ازدحام جمعیت در تاریخ 7 آبان 1403 توسط دانشگاه خیام، در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

 

معرفی همایش

دانشگاه خیام به عنوان تنها دانشگاه در شرق کشور که در رشته کارشناسی ارشد مهندسی در سوانح طبیعی (مدیریت بحران) دانشجو می پذیرید. و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در موضوعات مرتبط با مدیریت بحران و ریسک دارد. در نظر دارد با همکاری دانشگاه دولتی کربلا عراق در آبان ماه سال 1403 همزمان با هفته پدافند غیرعامل.  اولین کنفرانس در سطح بین المللی با موضوع مدیریت ریسک ازدحام جمعیت با تاکید بر اجتماعات آیینی و مذهبی را برگزار نماید.

در برگزاری این رویداد علمی از تجارب، حضور و حمایت سازمانها و نهادهای مرتبط از قبیل آستان قدس رضوی، آستان حرم امام حسین (ع)، اعتاب مقدسه کشور، مدیریت بحران استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و شهرداری مشهد مقدس استفاده می‌شود. یکی از مخاطرات مهم ثانویه در فصل مشترک موضوع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ازدحام جمعیت در مراسم مذهبی و آیینی و همچنین تخلیه اضطراری جمعیت از فضاهای باز و بسته در شرایط مخاطرات طبیعی یا وقایع انسان ساز است که امروزه با رویکردهای جدید علمی و شبیه سازی به آن پرداخته می شود.

ریسک های ناشی از ازدحام جمعیت و تخلیه اضطراری موضوعی چند وجهی است که طیف وسیعی از تخصصها از پزشکی و روان شناسی تا معماری و شهرسازی و جامعه شناسی را در بر می گردد. این موضوع تاکنون به صورت علمی و تخصصی کمتر مورد توجه متولیان امر قرار گرفته و مدیریت جمعیت انبوه بیشتر بصورت سنتی و با تکیه بر تجربیات فردی و قضاوت های شخصی مدیران انجام شده است. در این راستا کمبود شدید قوانین، دستورالعملها و مراجع علمی قابل استناد در این خصوص در کشور احساس می گردد.

از سوی دیگر کشور ما با سابقه برگزاری مراسم مذهبی و آیینی مختلف در عرصه های متنوع و چند منظوره از قبیل عرصه های مذهبی و آیینی، راهپیمایی های مناسبتی و راهپیمایی عظیم اربعین که پتانسیل وقوع حوادث ناشی از ازدحام جمعیت را بالا می برد، نیازمند مطالعات دقیقتر و علمی و تخصصی در خصوص ریسک های ناشی از ازدحام جمعیت می باشد. لذا دانشگاه خیام در راستای رویکرد پژوهشی و تخصصی خود در موضوع مدیریت ریسک مخاطرات طبیعی و انسان ساز.  بر آن شد تا اولین همایش مدیریت ریسک ازدحام جمعیت را در مشهد مقدس برگزار نماید.

 

حوزه های تحت پوشش

مدیریت (عمومی)

مهندسی عمران (عمومی)

معماری و شهرسازی

هوش مصنوعی

 

تاریخ برگزاری: 1403/08/07

مهلت ارسال چکیده: 1403/06/30

مهلت ارسال اصل مقاله: 1403/06/30

ثبت نام: 1403/07/30

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “