logo

آغاز برنامه‌ریزی طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین (ع)

وی آغاز برنامه‌ریزی طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین (ع)

 

 

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه از آغاز برنامه‌ریزی برای طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین (ع) خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه، نشست هم‌اندیشی طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین(ع) برگزار شد . در این نشست با حضور میثم نوروزیان سرپرست این شرکت، آبادیان شهردار منطقه ۷، معاونین اداره کل معماری و ساختمان و نمایندگان شرکت راه آهن شهری تهران و حومه حضور داشتند .

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه در آغاز این نشست گفت: برنامه‌ریزی برای طراحی پلازا و مجتمع ایستگاهی میدان امام حسین (ع) آغاز شد. وی افزود: با توجه به قرارگیری ایستگاه مترو امام حسین(ع) در مجاورت میدان امام حسین (ع) به‌عنوان یک پلازای شهری مهم در محور خیابان انقلاب طراحی مناسب این فضای شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهتر است برای طراحی پیرامون این ایستگاه مسابقه برقرار شود . چرا که مسابقه معماری علاوه بر اینکه راهی برای دستیابی به بهترین طرح برای یک بناست . نیل به معماری و شهرسازی کارآمد و بهینه و متناسب با فرهنگ، اقلیم، محیط زیست و همچنین بهره‌وری بیشتر در بناها و مجتمع‌های زیستی را افزایش می‌دهد.

در ادامه این نشست، آبادیان، شهردار منطقه ۷ افزود : با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و فرهنگی محدوده بازآفرینی ورودی ایستگاه این میدان با خلق یک عنصر هویتی و معمارانه می‌توان تغییرات کالبدی مناسبی را ایجاد کرد. با توجه به بافت نامناسب محله نظام آباد، این فضا می‌تواند در قالب یک پروژه شاخص طراحی شود . با اجرایی شدن این طرح حذف پل عابر ساماندهی ایستگاه BRT و اتصال در دو طرف خیابان از طریق بعد زیرسطحی به رفع معارضین بصری در بدنه خیابان کمک خواهد کرد. این پروژه همچنین در نزدیکی یک مسجد قرار دارد و باید به این موضوع توجه داشت .

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “