logo

بازار قیصریه لارستان آماده مرمت می‌شود

بازار قیصریه لارستان

آماده سازی عملیات مرمت بازار قیصریه لارستان

 

بازار تاریخی لارستان

 

به گفته محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در روز ۲۹ مرداد ماه مرمت بازار قیصریه لارستان به‌زودی آغاز می‌شود . وی اظهار کرد: بازار قیصریه لارستان یکی از بازار‌های مهم و تاریخی استان فارس است . طبق برآورد‌های انجام‌شده مرمت آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صورت می‌گیرد.  سبک‌سازی، اجرای اندود کاه‌گل بر روی راسته اصلی بازار، اجرای سنگ آبچک ، اجرای اندود سفید کاری بدنه خارجی، راسته اصلی بازار و اجرای پوشش موقت بر روی سردر ورودی بازار با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث فرهنگی استان انجام می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: بازار قیصریه لار یک مجموعه تاریخی است . شیوه معماری این بنا مربوط به دوران صفویه تا قاجاریه است . به‌طوری‌که این بازار یک مجموعه نفیس و پر تنوع معماری قدیم ایران است . در این بنا جلوه‌های بارزی از شیوه‌ها و شگرد‌های معماری گذشته از پیش از صفویه تا قاجاریه دیده می‌شود.

بازار تاریخی قیصریه لار با شماره ۳۱۵ در سال ۱۳۱۷ به ثبت ملی رسیده است . علاوه بر بازار قیصریه، قلعه اژدها پیکر (دژ اشکانی- ساسانی)، مقبره مادر نادرشاه، بازار قیصریه، کاروان‌سرا‌های نو و گلشن و باغ نشاط نیز از جمله آثار تاریخی واقع در شهر قدیمی لار است . این شهرستان به مرکزیت شهر لار در ۳۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “