logo

۲۰ پروژه مرمتی بازار تاریخی تبریز با مشارکت بازاریان اجرا شد

اجرای ۲۰ پروژه مرمتی بازار تاریخی تبریز با مشارکت بازاریان

 

بازار تاریخی تبریز

 

رئیس پایگاه جهانی بازار تبریز گفت: ۲۰ پروژه بازسازی، سامان‌دهی و مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی تبریز با مشارکت خیّران و بازاریان اجرا شد.

ناصر زواری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پروژه‌ها از جمله شامل دالان‌های خونی، حاج علی‌اکبر، سرای حاج حسن کهنه، ابوالقاسم ۱ و ۲، عباچی و آقا هفت هستند. این بازار ها توسط خیران و بازاریان بازسازی و مرمت شدند.

وی اظهار کرد: با مشارکت آنان همچنین، تیمچه‌های خرازی‌ها، امیرجنوبی، امیر شمالی، مسجد خلخالی، سرای پرتوی، حاج حسن میانی، حاج هاشم- دوه‌چی، گذر پارچه فروشان، بازار الکچی، انگجی، رهلی بازار، دوه‌چی بازارچاسی و نمای ساختمانی واقع در دباغ‌خانه در بازار تاریخی تبریز بازسازی شدند.

رئیس پایگاه جهانی بازار تبریز با اشاره به اهمیت پایگاه‌های مردمی و بازاریان در روند حفاظت از این مجموعه جهانی از آغاز پروژه‌های بازسازی، ساماندهی و مرمت بخش‌های مختلف این بازار از سوی خیران و بازاریان بازار تاریخی تبریز از سال ۱۴۰۰ خبر داد.

زواری، ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها نمونه‌ای موفق از حضور و مشارکت پایگاه‌های مردمی و خیرین در زمینه مرمت میراث فرهنگی در سطح کشور است . این کار موجب افزایش حس تعلق و روحیه مسؤولیت پذیری جامعه محلی می‌شود.

وی یادآور شد: مشارکت خیران و بازاریان نقش بسزایی در رونق اقتصادی بازار و جذب گردشگران ایفا می‌کند. این موضوع الگویی موفق از تعامل میان بخش‌های دولتی و پایگاه‌های مردمی برای حفاظت از آثار تاریخی محسوب می‌شود.

 

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “