logo

باغ اوتیسم

باغ اوتیسم

علی بصیری، احسان محمدی، محسن جعفری

استان اصفهان

باغ اوتیسم

علی بصیری، احسان محمدی، محسن جعفری

استان اصفهان

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
اطلاعات پروژه
نام پروژه :
باغ اوتیسم
موقعیت پروژه :
استان اصفهان
آدرس پروژه :
خمینی شهر، استان اصفهان
شرکت مشاور :
مهندسین مشاور حجم سبز
معمار مسئول :
علی بصیری، احسان محمدی، محسن جعفری
تیم طراحی :
مسعود قاسمی، سعیده هاشم زاده
تاریخ آغاز پروژه :
1392
تاریخ پایان پروژه :
1394
مساحت زمین ( متر مربع ) :
3000
مساحت زیر بنا ( متر مربع ) :
700
دسته بندی کاربری :
درمانی
تیم اجرایی :
مسعود عارفی
تاسیسات الکتریکی :
یاور صداقت کیش
تاسیسات مکانیکی :
ایمان امامی
كارفرما :
خیریه یاوران حضرت زینب (س) اصفهان
عکاسی پروژه :
فرشید نصرآبادی
جوایز کسب شده :

تقدیر شده جایزه ساختمان سال، مجله هنر معماری، ۱۳۹۶

توضیحات فارسی

این ساختمان در زمانی طراحی شد که خواسته های کارفرما از مشاور بسیار متنوع و گسترده بود. بنابراین امکان طراحی ساختمانی با کارکرد مشخص وجود نداشت. همچنین این اطمینان وجود داشت که این خواسته ها در طول زمان تغییر خواهند کرد. بنابراین، باید راه حلی پیدا می شد که بتواند به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا به عملکردهای مختلف پاسخ دهد. برای انجام این کار، تلاش شد تا ویژگی های مشترک بین توابع فعلی و احتمالی آینده استخراج و بر اساس آن طراحی شود. در نهایت، نیاز به ساختمان‌های اصلی در مقیاس بزرگ برای فعالیت‌های جمعی، جلسات، دوره‌های آموزشی، دعوت از خیرین و مسئولین و غیره و ساختمان‌های کوچک برای پشتیبانی از این عملکردها شامل حمام، آشپزخانه، اتاق‌های مدیریت، انبارها، مشاوران، عنوان ساختار مشترک بین تمامی عملکردها شناسایی شد و فضای رابط شامل پله ها و آسانسورها و مسیر ارتباطی به عنوان فضای میانی بین آنها شکل گرفت.

به اين ترتيب بر اساس هدف بهره بردار هر کدام از ريز دانه ها با هر درشت دانه مي‌تواند به صورت يکپارچه پاسخگوي نياز بهره بردار باشد. در قدم بعد سعي کرديم حداکثر يکپارچگي فرم با عملکرد ايجاد شود و سه زون اصلي ريز و درشت و واسط در فرم کلي بنا خود را نمايش دهند.

ساختار ساختمان از دیوارهای بتنی باربر تشکیل شده است که حداکثر یکپارچگی را با عناصر نرم معماری ایجاد کرده و به عنوان دیوارهای جداکننده نیز عمل می کنند. سیستم زیرساختی ساختمان شامل داکت اسپلیت هایی است که در هر طبقه در فضای ارتباطی مرکزی قرار گرفته و از طریق کانال ها به فضاهای اصلی اطراف سرویس می دهند.

در این پروژه تلاش شد تا یکپارچگی فرم و سازه و تمامی عناصر پروژه حداکثر حفظ شود و از هرگونه المان زائد پرهیز شود و از دیوارهای سازه ای بتنی به عنوان نمای داخلی و خارجی استفاده شود. متریال ها برای تداعی بافت ها، رنگ ها و حس معماری تخت آنها انتخاب شده اند و تلاش شده تا قطعه ای به پازل تخت آنها اضافه شود.

این استفاده از مواد زمانی معنادار و ارزشمند خواهد بود که از تکنیک های استفاده از این مواد نیز به نحو صحیح استفاده شود و این تلاش در این پروژه صورت گرفته است. استفاده از مصالحی مانند آجرهای فشاری که کم کم به مصالح قدیمی و قدیمی در ذهن مخاطب تبدیل شده است، با تکنیک اجرای صحیح و ادبیات به روز و مدرن می تواند این روش و ادبیات اجرا را در جهان به روز و احیا کند. ذهن کاربران

 

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “