D5 Render 2.0 که توسط Dimension 5 منتشر شد، یک بهروزرسانی اصلی برای ارائه دهنده معماری برای RTX است. این نسخه یک ابزار متحرک را برای شخصیتها و وسایل نقلیه، یک سیستم آب و هوایی جدید با پشتیبانی از انیمیشن ابر و باد و یک ماده چمن جدید PBR معرفی میکند.
معرفی ویژگیهای D5 Render 2.0
رابط کاربری نرم افزار بازسازی شده و حداکثر رزولوشن برای تصاویر ثابت به 16K افزایش یافته است. Dimension 5 اکنون نسخه پولی نرم افزار خود را فقط به صورت اشتراکی ایجاد کرده است، اگرچه نسخه Community رایگان بوده و در زمینه تجاری نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
D5 Render اولین بار در سال گذشته منتشر شد که یک پردازنده گرافیکی سریع و قدرتمند با افزونههای یکپارچه برای طیف وسیعی از ابزارهای DCC و CAD، از جمله 3ds Max و Blender است. کاربران میتوانند مدلها را با فرمت FBX ، Alembic یا SketchUp SKP وارد کنند و از مواد PBR استفاده کنند یا از چراغهای آسمان HDR، چراغهای فوتومتریک و LUT بهرهمند شوند.
از دیگر ویژگیهای D5 Render 2.0 میتوان به پراکندگی اجسام، سیستم آسمان فیزیکی، پشتیبانی از جلوههای حجمی و مبتنی بر ذرات، نوردهی خودکار، عمق انتخاب میدان، برش دوربین و کاهش صدای یکپارچه اشاره کرد.
این نرم افزار از پلتفرم RTX انویدیا برای ردیابی اشعه با شتاب سخت افزاری استفاده میکند و قادر به ارائه تصاویر ثابت 16K و پانوراما و فیلمهای 4K است. نسخهی عمومی نرم افزار برای استفاده تجاری رایگان بوده و محدودیت ویژگی ندارد در نتیجه با اشتراکهای تجاری Pro دسترسی به پشتیبانی محصول و کتابخانه داراییهای سهام مبتنی بر ابر امکانپذیر خواهد بود.
ابزار جدید برای انیمیشن و چیدمان صحنه
D5 Render 2.0 قابلیت چیدمان صحنهی نرم افزار را افزایش میدهد و یک ابزار مسیر مبتنی بر منحنی Bézier را اضافه کرده است که میتوان از آن برای ترسیم مسیرهای حرکتی برای داراییهای متحرک مانند شخصیتها یا وسایل نقلیه استفاده کرد و امکان تنظیم صحنههای متحرک بدون ویرایش فریم کلیدی را فراهم خواهد کرد.
ابزار Path همچنین میتواند برای توزیع اجسام ساکن مانند گیاهان (برای ایجاد پرچین) استفاده شود. علاوه بر این، نسخه جدید D5 Render 2.0 سیستم آب و هوایی جدیدی را معرفی کرده است.
گردش کار و بهبود عملکرد
D5 Render 2.0 همچنین رابط کاربری نرم افزار را بازنگری کرده و ابزارهای کلیدی را در موقعیتهای منطقیتر ارائه کرده است. بهبودهای دیگر گردش کار شامل گزینه Copy و Paste نقشههای بافت بین مواد است.
علاوه بر این، حداکثر وضوح خروجی برای تصاویر ثابت و پانوراما از 8K به 16K و حداکثر اندازه فایل صحنه برای انیمیشنها از 50 مگابایت به 200 مگابایت افزایش یافته است. از سوی دیگر حداکثر تعداد اشیاء صحنه از 100 به 1000 افزایش یافته است و کاربران اکنون میتوانند آماری مانند استفاده از GPU، نرخ فریم و دیگر موارد این چنینی را مستقیماً در داخل نرم افزار مشاهده کرده و به اشکالزدایی صحنههای پیچیده کمک کنند.
قیمت گذاری و سیستم مورد نیاز
D5 Render 2.0 برای ویندوز 10 در دسترس است. این نرمافزار به کارت گرافیک Nvidia RTX نسل فعلی یا کارت GeForce GTX سازگار نیاز دارد که GeForce GTX 1060 یا مدلهای بالاتر توصیه میشود.
افزونههای ادغام شونده نیز برای 3ds Max 2017 به بالا، ArchiCAD 21 به بالا، Blender 2.82 به بالا، Revit 2018 به بالا، Rhino 6.5 به بالا و SketchUp 2017 به بالا در دسترس هستند. این نرم افزار برای استفاده شخصی و آموزشی، رایگان است. اشتراک نسخه Pro از 38 دلار در ماه تا 360 دلار در سال هزینه دارد.
منبع:dfmrendering.com
بازنشر: رسانه جهان معماری