نشست سوم از فصل هفتم معمارهفته
گفتگو پیرامون موضوع «سه میم؛ از دیسیپلین فردی تا تجربهی SCI‑Arc» (معمار ، مربی و محقق و مسئله آموزش در معماری معاصر)
با حضور هاله هنریار
هاله هنريار – معمار مربی و محقق پژوهشگر دکتری – از نسلی است که میکوشد میان ،طراحی ،آموزش و پژوهش در معماری پیوندی زنده ایجاد کند. مسیر حرفه ای او بر
اندیشهی تعادل میان سه نقش بنا شده؛ مدلی که خود آن را «سه میم» مینامد. با باور به این که نظم درونی بنیان پایداری هر زیست حرفهای ،است توانسته طی نزدیک به دو دهه در حوزههای ،طراحی ،تدریس و تحقیق مسیر واحدی بیافریند؛ روالی که در آن تفکر، اقدام و پژوهش به صورت هم افزا پیش میروند.
تحصیل او در برنامه ی Design Theory and Pedagogy در SI Arc لس آنجلس، نقطه ی عطف این روند بود؛ دوره ای که ،آموزش پژوهش و طراحی را به زبان واحدی تبدیل کرد. بازگشت او به ایران با هدف بومی سازی همین منطق ادامه یافت. تلاشی برای پرداختن به مدلی از آموزش و معماری که در آن ذهن ،تحلیلی دست عملگرا و نگاه پژوهشگر یک کل واحد میسازند.
او با تجربه ای پیوسته در ،آموزش پژوهش و ،طراحی اکنون این پرسش را پیش می كشد چگونه میتوان در شرایط امروز معمار ایران را گونهای پرورش داد که هم بیاندیشد هم بسازد و هم بیاموزد؟ پاسخ او در فلسفه ی «سه» «میم» نهفته است – مدلی از زیستن که دیسیپلین آگاهی و خلاقیت را به ریتم واحدی در زندگی حرفه ای در هم میتند.
تحصیلات هاله هنریار
پژوهشگر دوره دکتری معماری حوزهی تخصصی آموزش معماری کارشناسی ارشد تخصصی آموزش معماری (Schl (DesignTheory and Pedagogy Arc لس آنجلس (۱۴۱۴۰)
کارشناسی ارشد معماری دانشگاه کاشان (۱۳۹۱-۱۳۹۳)
کارشناسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (۱۳۸۵-۱۳۹)
تجربه ی حرفه ای
عضو هیئت مدیرهی «مهندسین مشاور نهصد از سال ۱۳۸۷ تأسیس دفتر مستقل «کیارو» از سال ۱۳۹۲
طراحی و اجرای پروژههای معماری با رویکرد حضور و شنیدن بیواسطه در فرآیند
فعالیت های دانشگاهی و پژوهشی
تدریس دروس معماری در دانشگاههای مختلف از سال ۱۳۹۲ تاکنون پژوهش در چهارچوب فرصت مطالعاتی در نظریهی هوشهای چندگانه در آموزش معماری با همکاری پروفسور نیوتن دسوزا (UniversityofFlorida) تألیف کتاب «معماری دبستان شناخت زن و کودک» انتشارات اندیشه کامیاب ایرانیان (۱۳۹۵)
پژوهش دکتری با محور «الگوی سه میم در آموزش معماری» و بومی سازی مدل دوره SCI Arcu Design TheoryandPedagogy
مقاله «طراحی مدارس دخترانه برپایه ی شناخت زن و کودک» منتشرشده در سلسله مقالات بین المللی مدرسی ایرانی معماری ایرانی (۱۳۹۶) مشارکت در نگارش شماره ی ۱۹ مجله ی Offrame نشریه ی آکادمیک مؤسسه ی SCIA (r-rrFall)
مطالعه و طراحی سیلابس درسی با محور بازنگری در نظام آموزش معماری معاصر تحلیل فرایند تدریس در استودیوهای CoreStudio و VerticalStudio در SCIArc از طریق مشاهدمی میدانی (۱۴۱۴۰)
جهت دسترسی به رویدادهای بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.