استفان کراکه به تازگی ابزار hdRstr را معرفی کرد که این افزونه جدید و جالب، هنرمندان را قادر میسازد تا دهها هزار منبع نور و نورپردازی را به صورت real time در زمان واقعی در برنامههای Maya یا Houdini کار کنند.
این نرم افزار مبتنی بر RTXDI، سیستم روشنایی مستقیم جدید انویدیا برای ردیابی اشعه GPU است که در حال حاضر به صورت بتا و رایگان در دسترس قرار خواهد داشت.
hdRstr امکان ویرایش تنظیمات بسیار پیچیدهی نورپردازی را برای جلوههای بصری یا انیمیشن به صورت تعاملی در ویوپورت برنامههای DCC فراهم میآورد. این نرم افزار از تعدادی SDKهای جدید ردیابی GPU اشعه Nvidia، برای محاسبه روشنایی ایجاد شده توسط دهها هزار منبع نور مبتنی بر مش real time استفاده میکند.
Nvidia در این ابزار از الگوریتم نمونهگیری ReSTIR خود استفاده کرده تا که نور مستقیم یک صحنه را به همراه NRD برای نادیده گرفتن نتیجه کنترل کند.
hdRstr در درجه اول به منظور ارائهی یک پیش نمایش سریع با سرعت بالا هنگام ویرایش تنظیمات نورپردازی ارائه شده است و از سوی دیگر از روشنایی مستقیم در یک صحنه به صورت real time بهره میبرد. hdRstr درHoudini میتواند به عنوان بخشی از گردش کار USD استفاده شود و از نورپردازی جدید و نرم افزار مبتنی بر USD و محیط lookdev پشتیبانی کند.
البته این ابزار در مایا نیز میتواند به عنوان جایگزینی برای Viewport 2.0 استفاده شود. این ابزار در حال حاضر فقط در ویندوز و با پردازندههای گرافیکی Nvidia و AMD کار میکند.
قیمت گذاری و سیستم مورد نیاز hdRstr
hdRstr در حال حاضر به عنوان یک بتا و رایگان برای Houdini 18.5 و Maya 2022 به بالا فقط در Windows 10 در دسترس است. همچنین این ابزار به پردازنده گرافیکی مجهز به DXR نیاز دارد که شامل کارتهای Radeon RX 6000 و Radeon Pro W6000 AMD میشود اگرچه عمدتا با GPUهای RTX انویدیا تست شده است. انتشار تجاری نسخه هودینی در اواخر ماه سپتامبر ۲۰۲۱ و انتشار تجاری نسخه مایا در اوایل اکتبر ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.
منبع:dfmrendering.com
بازنشر: رسانه جهان معماری