به تازگی ابزار جدیدی به نام Procedural Building Generator (PBG) ارائه شده که این ابزار به کاربران آنریل انجین این امکان را میدهد تا با Mesh های سفارشی یا امکانات آماده، ساختارهای جدیدی ایجاد کنند. در ادامه به معرفی این ابزار و امکانات ایجاد ساختمان پارامتریک در Unreal Engine خواهیم پرداخت.
ابزار PBG برای ایجاد ساختمان پارامتریک در محیط گرافیکی Unreal Engine
ابزار Procedural Building Generator روند ایجاد ساختمانهای پارامتریک را در محیط گرافیکی Unreal سادهتر کرده و این ابزار میتواند عملکرد و کارایی بالایی را در زمینهی ایجاد ساختمانهای گرافیکی ارائه دهد.
در واقع توانایی اصلی این ابزار جمع آوری مشهای سفارشی، Marketplace و Quixel Megascans است تا با کنترل کامل هنری و تعدادی گزینهی کاربردی، ساختارها و ساختمانها را به راحتی و بسیار سریعتر از قبل ایجاد کند. از سوی دیگر این ابزار کمک میکند تا در هنگام ایجاد یک شهر گرافیکی در وقت و انرژی خود صرفهجویی کنید و با تلاشی کمتر به نتیجهی بهتری دست یابید.
امکانات ابزار Procedural Building Generator
- امکان استفاده از داراییهای مژولار سفارشی
- مبتنی بر آرایه
- کنترل کامل بر جنبههای مختلف ساختمان
- قابل استفاده به صورت اتوماتیک و دستی
- ارائهی عملکردی با محوریت هنرمند
- پشتیبانی از نقشههای سفارشی
- دسترسی به متریال و مواد مختلف
- تکرار سریع و تنوع بینهایت
- سازگار با ابزار ادغام UE4
- برنامه ویرایشگر ابزارHLOD
- قابلیت Lightmap و بازتاب حجمها
- گردش کار کاملاً قابل تنظیم و غیرمخرب با چیدمان قسمتهای مختلف ساختمان
- پشتیبانی پیش ساخته برای چیدمان کل ساختمانها یا قسمتهایی از ساختمانها در داراییهای قابل استفاده مجدد برای ایجاد سازههای بینهایت
- صرفه جویی در زمان و عملکردی ساده
- بهترین راهکار برای تولید راحتتر و خلاقیت بیشتر
- مناسب برای هر ساختار معماری اعم از ساختار شهری، علمی تخیلی، قرون وسطایی، آخرالزمانی، ویرانهها، هرج و مرج، محلههای فقیرنشین و موارد دیگر
- بسیاری از ویژگیهای مدیریتی و استفاده مستقیم از امکانات برای تولید آسانتر
منبع:dfmrendering.com
بازنشر: رسانه جهان معماری