لوگو رسانه جهان معماری

موزه سلطنتی انتاریو | Royal Ontario Museum

موزه سلطنتی انتاریو

دنیل لیبسکیند

تورنتو، کانادا

موزه سلطنتی انتاریو

دنیل لیبسکیند

استان تورنتو، کانادا

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی

مدارک این پروژه فاقد دیاگرام های طراحی می باشد.

پلان و نما
مقاطع و جزییات

این پروژه فاقد مدارک مقاطع و جزییات اجرایی می باشد.

توضیحات فارسی

معمار: Daniel libskind

سال: 2013 – 2014

مساحت: 1940 متر مربع

شهر : تورنتو

کشور: کانادا


توضیحات پروژه ( متن ترجمه شده از انگلیسی )

موزه سلطنتی انتاریو (ROM) در تورنتو تحت یک تحول معماری جدید قرار خواهد گرفت که توسط *هریری پونتارینی آرکیتکتس طراحی شده است. به عنوان یکی از بزرگ‌ترینپلازای داخلی پر از فعالیت و جلوه‌های هنری را معرفی مOpenROM نام دگشودن هرچه بیشتر موزه به روی عموم مردم، دگرگون۱.۴ میلیون بازدیدکننده سالانه این مرکز فرهنگی است.

تحولی برای ارتباط بیشتر با جامعه

در قلب این تغییرات، طراحی جدید ورودی به شکل یک پلازا قرار دبرنامه‌های متنوع و اجراهای هنری عمل کند و همچنین حس فراگ۵۵۰ متر مربع فضای جدید نمایشگاهی اضافه خواهد شد. **OpenROOpenROM با افرهنگ دسترس‌پذیری و غنی‌سازی فرهنگی را در شهر گسترش دهد.

هسته‌ی اصلی OpenROM: فضای Hennick Commons

Hennick Commons در مرکز این پروژه قرار دارد، فضایی پویا که به نام بنیاد خانوادگی هنیک که این تغییرات را ممکن ساخته، نام‌گذاری شده است. این بخش شامل یک آتریوم چهارطبقه با سقف شیشه‌ای پیشرفته است که مکانی برای گردهمایی مردم، تعامل اجتماعی و بهره‌گیری از رویدادهای فرهنگی خواهد بود.
طرح OpenROM تنها به داخل موزه محدود نمی‌شود، بلکه فضای چهارراه معروف خیابان بلور و پارک کوئینز را نیز احیا می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این طراحی، یک آب‌نما در نمای تاریخی ساختمان است که با تغییر فصل‌ها دگرگون شده و ادای احترامی نمادین به طبیعت کانادا خواهد بود.

تغییر ورودی اصلی و طراحی سایبان برنزی

یکی از بخش‌های اصلی این پروژه، نوسازی ورودی خیابان بلور است که با یک سایبان برنزی طراحی شده تا مهمانان را هنگام ورود به موزه هدایت کند. این المان معماری نشان‌دهنده تجربه آموزشی پیش رو است و در عین حال، ارتباط بصری جذابی با ساختمان مشهور مایکل لی-چین کریستال که توسط دنیل لیبسکیند طراحی شده، برقرار می‌کند. این طراحی، دید وسیع و بدون مانعی از مجموعه‌های ارزشمند موزه را نیز فراهم می‌آورد.

تلفیق معماری قدیم و جدید با طراحی نوآورانه

سیامک هریری، معمار این پروژه، درباره این تغییرات می‌گوید:
“ما قصد داریم ROM را دوباره به تورنتو معرفی کنیم، به گونه‌ای که مرز میان فضای عمومی و داخلی موزه از بین برود. ما نور روز و دیدهای وسیع را به داخل موزه می‌آوریم و ارتباط‌هایی طبیعی میان خیابان بلور، فضاهای عمومی طبقه همکف و گالری‌ها ایجاد خواهیم کرد.”

در این بازطراحی، عنصر کلیدی معماری OpenROM، یک رمپ و پلکان سه‌طبقه‌ای به شکل نیلوفر آبی است که نقش اتصال‌دهنده‌ی بخش‌های قدیمی و جدید موزه را ایفا می‌کند. این طراحی، بهبود جریان حرکتی بازدیدکنندگان را هدف قرار داده و تجربه‌ای جدید از حرکت و کاوش در فضاهای موزه را ارائه می‌دهد. در نهایت، OpenROM قصد دارد دوره‌ای جدید از پویایی فرهنگی و دسترس‌پذیری را برای ROM رقم بزند و جایگاه این موزه را به عنوان نمادی الهام‌بخش در بافت شهری تثبیت کند.

موزه‌ها به عنوان مراکز فرهنگی و نقاط عطف شهری

موزه‌ها نقشی اساسی در هویت فرهنگی و اجتماعی شهرها دارند و به عنوان نمادهایی شاخص از تعامل و هویت جامعه عمل می‌کنند.
در اخبار اخیر، موزه هنر جوسلین در نبراسکا اعلام کرده است که بازسازی‌های انجام‌شده توسط اسنوهتا در مراحل پایانی قرار دارد و قرار است در سپتامبر افتتاح شود. همچنین، موزه‌های قطر رندرهایی از موزه آینده لوسیل که توسط هرزوگ و دمورن طراحی شده، منتشر کرده‌اند. این موزه، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر شرق‌شناسی را در خود جای خواهد داد و به بررسی حرکت انسان‌ها و ایده‌ها در طول قرون مختلف می‌پردازد. در نهایت، هرزوگ و دمورن طراحی مرکز بایگانی هنر سئوریپول را معرفی کرده‌اند که به عنوان مجموعه‌ای از سه موزه در سئول شامل موزه هنر سئول، موزه هنرهای دستی سئول، و موزه تاریخ سئول عمل خواهد کرد.

جهت دسترسی به پروژه‌های بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “