لوگو رسانه جهان معماری

پاویون “شیلی” برای اکسپو ۲۰۲۵ در اوزاکای ژاپن | EXPO 2025 Chile Pavilion

پاویون “شیلی”

CONSTRUCTO / Marcelo Sarovic

اوساکا، ژاپن

پاویون “شیلی”

CONSTRUCTO / Marcelo Sarovic

استان اوساکا، ژاپن

تصاویر
ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی

مدارک این پروژه فاقد دیاگرام های طراحی می باشد.

پلان و نما

مدارک این پروژه فاقد پلان می باشد.

مقاطع و جزییات

این پروژه فاقد مدارک مقاطع و جزییات اجرایی می باشد.

توضیحات فارسی

دفتر معماری: کُنستروکتو | CONSTRUCTO

معمار ارشد: مارسلوس ساروویک | Marcelo Sarovic

شهر: اوزاکا

کشور: ژاپن


توضیحات ارائه‌شده توسط معماران: (متن ترجمه شده از انگلیسی)

پاویون شیلی که به تازگی توسط معماران کُنستروکتو برای اکسپو اوساکا 2025 طراحی و رونمایی شده، ترکیبی از طراحی صنعتی معاصر و هنر بافت سنتی مردم مپوچه است. این سازه با استفاده از چوب صنعتی (CLT) ساخته شده و پارچه‌های دست‌باف را در خود جای داده که هم نوآوری و هم میراث فرهنگی را به نمایش می‌گذارد. این پاویون به‌طور خاص به‌عنوان «پاویون سرگردان» طراحی شده، به این معنی که به راحتی قابل مونتاژ و جداسازی است و می‌تواند بین شیلی و ژاپن جابجا شود.

در مرکز طراحی این پاویون، چارچوبی از چوب CLT قرار دارد که با استفاده از تکنیک‌های مدرن مهندسی ساخته شده و علاوه بر کارایی در ساخت، تاثیر کمی بر محیط زیست دارد. این سازه چوبی به‌عنوان یک عنصر ساختاری و نماد شیوه‌های ساخت پایدار عمل می‌کند. اطراف این چارچوب چوبی با پارچه‌های دستباف بافته‌شده توسط هنرمندان مپوچه از منطقه آراوکانیای شیلی پوشانده شده است. این پارچه‌ها از نظر تزئینی و از جنبه‌های عملکردی نیز اهمیت دارند؛ آن‌ها به آکوستیک پاویون کمک می‌کنند و با نور طبیعی در تعامل هستند تا تجربه‌ای جذاب برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند. رنگ‌ها و الگوهای این پارچه‌ها از مناظر طبیعی منطقه الهام گرفته شده و از مواد محلی و تکنیک‌های سنتی رنگرزی استفاده می‌کنند، که به پاویون هویتی خاص و در عین حال همزمان با استفاده از طراحی معاصر به بررسی ارتباط میان سنت و مدرنیته می‌پردازد.

یک مفهوم اصلی در طراحی پاویون، واژه مپوچه «ماکُن» است که به معنای «پتو» یا «پوشش» می‌باشد و نماد حفاظت و ارتباط با زمین است. در طراحی پاویون، تلاش مشترک بیش از 200 بافنده مپوچه از منطقه آراوکانیا به نمایش گذاشته شده است. آن‌ها پارچه‌هایی را بافته‌اند که از پشم گوسفند رنگ‌آمیزی‌شده با مواد طبیعی مانند گیاهان، خاک‌ها و فلورای محلی استفاده می‌کنند که خود فرآیند تولید این پارچه‌ها نمایانگر شیوه‌های سنتی است که مردم مپوچه را به سرزمین و میراث خود متصل می‌کند.

فضای داخلی پاویون حول یک نقطه مرکزی سازماندهی شده است که به‌عنوان محل گردهمایی بازدیدکنندگان عمل می‌کند و شامل یک سالن کوچک برای نمایش‌ها و قسمت‌هایی برای ارائه‌های صوتی و تصویری است. این فضا توسط عناصر چوبی قابل تنظیم احاطه شده است که می‌توانند برای میزبانی رویدادهای مختلف بازچینی شوند و بنابراین فضای پاویون پویا و منعطف است. اطراف پاویون نیز یک تجربه صوتی و تصویری غنی قرار دارد که ارتباط میان طبیعت و فرهنگ در شیلی را نمایش می‌دهد و نمایانگر دیدگاه‌های مختلف از این است که چگونه مناظر و سنت‌های این کشور هویت آن را شکل می‌دهند.

پارچه‌ها همچنین به‌عنوان عناصر معماری در خود پاویون عمل می‌کنند. این پارچه‌ها به‌صورت ایستاده و تا شده به نمایش گذاشته شده‌اند و تجربه فضایی پاویون را شکل می‌دهند. این بافته‌ها که هم هنر و هم معماری را دربر دارند، با بافت، هندسه و رنگ‌های زنده خود یک محیط حسی غنی ایجاد می‌کنند. از طریق تکرار الگوها و استفاده از رنگ‌های طبیعی، این پارچه‌ها حس قوی از مکان و ارتباط با مناظر و جوامعی که از آن‌ها نشات گرفته‌اند، به بازدیدکنندگان منتقل می‌کنند.

معماری، کیوریتوری و طراحی نمایشگاه: کُنستروکتو
کیوریتور: ژانِت پلات
معمار ارشد: مارسلوس ساروویک
تیم: معماران همکار: فرناندو اورکیسا، پدرو پابلو استیونسون، ماتیاست کوآلیز
معمار همکار: الینور نیمن
مهندس: خوان آسه‌ودو
طراحی گرافیک: دانی برچلر (BERCZ)
همکار طراحی گرافیک: ایزابل سان‌هوازا (کُنستروکتو)
هماهنگ‌کننده بافت: مارس سندور (UCT)
هماهنگ‌کننده انجمن بافندگان: آنیتا پایامیلال

جهت دسترسی به پروژه‌های بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “