لوگو رسانه جهان معماری

پاویون “فیلیپین” برای اکسپو ۲۰۲۵ در اوزاکای ژاپن | EXPO 2025 Philippine Pavilion

پاویون “فیلیپین”

Carlo Calma Consultancy

اوساکا، ژاپن

پاویون “فیلیپین”

Carlo Calma Consultancy

استان اوساکا، ژاپن

تصاویر
ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی

مدارک این پروژه فاقد دیاگرام های طراحی می باشد.

پلان و نما

مدارک این پروژه فاقد پلان می باشد.

مقاطع و جزییات
توضیحات فارسی

دفتر معماری: Carlo Calma Consultanc

شهر: اوزاکا

کشور: ژاپن


توضیحات ارائه‌شده توسط معماران: (متن ترجمه شده از انگلیسی)

فیلیپین از طراحی پاویون خود برای اکسپو ۲۰۲۵ در اوساکا، ژاپن رونمایی کرده است. این پاویون که توسط مشاوران کارلو کالما (Carlo Calma Consultancy)  طراحی شده و با عنوان “بافته شده” (Woven) شناخته می‌شود، منعکس‌کننده ارتباط این کشور با طبیعت، میراث فرهنگی و ارزش‌های اجتماعی آن است. با موضوع “طبیعت، فرهنگ و جامعه: بافته شده برای آینده‌ای بهتر”، پاویون فیلیپین قصد دارد خلاقیت، تنوع و آرمان‌های توسعه پایدار کشور را به نمایش بگذارد و بازدیدکنندگان را به تعامل با اولویت‌های فرهنگی و زیست‌محیطی آن دعوت کند.

طراحی پاویون از هنر بافندگی سنتی فیلیپین الهام گرفته است، که نمادی از ارتباط متقابل و مقاومت است. معماری این سازه، ساختار تار و پود را بازتاب می‌دهد که نشان‌دهنده وحدت، استحکام و پیشرفت است. پاویون با بیش از ۱۰۰۰ رشته‌ی نی خیزران و ۲۱۲ پانل دست‌بافت ساخته شده که این هنر سنتی را در مقیاسی معماری ارتقا داده و ساختاری نمادین از پیشرفت مداوم را با رشته‌های امتداد یافته ارائه می‌دهد. این پانل‌ها توسط صنعتگران محلی از جوامع مختلف سراسر فیلیپین بافته شده‌اند و به میراث غنی بافندگی کشور ادای احترام کرده و تنوع ۱۸ منطقه زبانی-فرهنگی آن را به نمایش می‌گذارند.

با ارتقای تکنیک‌های سنتی بافندگی به سطح معماری، پاویون فیلیپین به دنبال آن است که اهمیت و جایگاه صنایع دستی این کشور را در یک زمینه‌ی معاصر به تصویر بکشد.

پاویون فیلیپین، موضوع “طبیعت، فرهنگ و جامعه” را از طریق طراحی و نمایشگاه‌های خود بررسی می‌کند و با به‌کارگیری مواد طبیعی و نمایش‌های تعاملی، به ارتقای آگاهی زیست‌محیطی و برجسته‌سازی تنوع زیستی غنی این کشور می‌پردازد. بخش “طبیعت” با تمرکز بر مگابیو دیورسیتی فیلیپین، بازدیدکنندگان را به کشف مناظر طبیعی این کشور دعوت می‌کند و اهمیت حفاظت از آن‌ها برای نسل‌های آینده را نشان می‌دهد. بخش “فرهنگ” خلاقیت و نوآوری فیلیپینی‌ها را با تأکید بر تبدیل مواد طبیعی و پسماندها به محصولات پایدار از طریق فناوری‌های نوظهور به نمایش می‌گذارد. بخش “جامعه” نیز نماد قدرت وحدت و تنوع است و بازدیدکنندگان را به تجربه روحیه جشن‌های فیلیپینی (Fiesta) از طریق نمایشگاه‌ها و اجراهای زنده دعوت می‌کند، که بر زمینه‌های مشترک و جشن‌های همگانی تأکید دارند.

طراحی پاویون بر همکاری گسترده تأکید دارد و مشارکت جوامع مختلف بافندگی را در بر می‌گیرد که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین همکاری بافندگان فیلیپینی در یک پروژه یاد می‌شود. صنعتگران ۱۸ منطقه مختلف فیلیپین در ساخت این پاویون مشارکت داشته‌اند و پارچه‌ها و پانل‌های نی خیزران دست‌بافت را تولید کرده‌اند. این آثار ضمن حفظ سنت‌های محلی، مواد پایدار مانند الیاف آباكا، الیاف آناناس، ابریشم و بامبو را نیز به نمایش می‌گذارند و به پیوند میراث فرهنگی با نوآوری‌های پایدار می‌پردازند.

علاوه بر این، طراحی پاویون فیلیپین بر پایداری تمرکز دارد و از مواد تجدیدپذیر و قابل استفاده مجدد برای به حداقل رساندن ضایعات و تأثیرات زیست‌محیطی بهره می‌برد. اصول اقتصاد چرخه‌ای در ساخت پاویون گنجانده شده است تا اطمینان حاصل شود که مواد می‌توانند کاهش، تعمیر، نوسازی و بازیافت شوند. استفاده از مواد تجدیدپذیر بومی مانند خیزران و منسوجات، بخش اصلی طراحی را تشکیل می‌دهد و ضمن گرامیداشت صنایع دستی فیلیپین، بر ترویج شیوه‌های سازگار با محیط زیست تأکید می‌کند. پس از پایان نمایشگاه، اجزای مدولار پاویون به موزه ملی فیلیپین منتقل خواهند شد تا ارزش فرهنگی و آموزشی آن در طول زمان حفظ شود. این رویکرد همسو با تلاش‌های گسترده‌تر فیلیپین برای پاسخگویی به چالش‌های جهانی پایداری و ترویج شیوه‌های زیست‌محیطی آگاهانه است.

جهت دسترسی به پروژه‌های بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “