لوگو رسانه جهان معماری

موتور رندرینگ Redshift با رابط کاربری جدید و کاربردی منتشر شد

پوستر

همانطور که می‌دانید ردشیفت یک موتور رندر GPU Based است که سریعترین عملکرد را برای تولیدات پیشرفته در نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر 3ds Max، Maya (مایا)، Cinema4D، Blender (بلندر) و Houdini در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به تازگی رابط کاربری جدیدی از این نرم افزار رندر در نسخه‌ی Redshift 3.0.51 منتشر شده که کارایی و عملکرد خوبی را به ارمغان خواهد آورد. در ادامه به جزییاتی در رابطه با این آپدیت جدید موتور رندرینگ Redshift خواهیم پرداخت.

آپدیت UI در موتور رندرینگ Redshift

این بروزرسانی ردشیفت دارای یک رابط کاربری جدید به نام Redshift Easy است که با حالت‌های Basic و Advanced ارائه شده و این رابط کاربری به منظور ساده‌سازی گردش کار برای کاربران جدید طراحی شده است. در این نسخه همچنین یک شیدر جدید Scalar Ramp معرفی شده است. از سوی دیگر کاربران Blender می‌توانند در این نسخه‌ی جدید Redshift از پشتیبانی شیدرهای OSL، بافت‌های UDIM و شبکه کلاسیک UV بهره‌مند شوند.

امکانات و طراحی رابط کاربری جدید Redshift Easy

تغییر اصلی رابط کاربری موتور رندر ردشیفت، طراحی آن است. در واقع در این رابط کاربری جدید شاهد عملکرد ساده‌تری هستیم در نتیجه کارایی افزایش خواهد یافت. به طور کلی گردش کار در این رابط کاربری بسیار ساده‌تر از قبل شده و کاربران جدید به راحتی می‌توانند با استفاده از رابط کاربری Basic (ساده) از امکانات این موتور رندر بهره‌مند شوند.البته بد نیست بدانید که در حالت Basic مجموعه‌ی ساده و محدودی از تنظیمات رندر در اختیارتان قرار خواهد گرفت در نتیجه برای بهره‌گیری از امکانات پیشرفته و دسترسی به طیف وسیعی از تنظیمات باید از حالت پیشرفته یا به قولی حالت Advanced استفاده کنید.

پشتیبانی‌ از شیدرهای OSL و بافت UDIM

کاتالوگ

نسخه 3.0.51 موتور رندر Redshift، از شیدر OSL، بافت UDIM، شبکه کلاسیک UV و دیگر امکانات این چنینی پشتیبانی کرده است. همچنین رفع اشکالاتی در دیگر بخش‌ها ارائه شده و به طور کلی عملکرد بهتری را نسبت به نسخه‌های قبلی به ارمغان آورده است.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Redshift 3.0.51

Redshift 3.0.51 برای سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷ به بالا، لینوکس و سیستم‌عامل مک ۱۱.۳ به بالا در دسترس است. البته برای استفاده از امکانات قفل شده‌ی این موتور رندر باید ۵۰۰ دلار هزینه کنید و ۶۰۰ دلار نیز برای برخی امکانات و مجوزها باید پرداخت شود.
Redshift در سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس، از APIهای CUDA و OptiX استفاده کرده است، بنابراین برای اجرای این موتور رندر به کارت گرافیک Nvidia نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر در macOS، از Metal API استفاده شده در نتیجه از پردازنده‌های AMD و Apple Silicon پشتیبانی می‌کند.

 

منبع:dfmrendering.com

بازنشر: رسانه جهان معماری

 

پست های مشابه

همایش نقش ماندگار؛ از ضابطه تا هویت شهر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منصوب شد

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

جشنواره نور

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “