logo

سومین کنفرانس بین‌المللی هنر و معماری، فناوری‌های نوین و مدیریت ساخت

خلاصه اطلاعات رویداد

divider
  • نوع رویداد: کنفرانس
  • عنوان رویداد: سومین کنفرانس بین‌المللی هنر و معماری، فناوری‌های نوین و مدیریت ساخت
  • برگزار کننده: دانشگاه خاتم
  • مهلت ارسال اصل مقالات: 1403/07/30
  • اعلام نتایج داوری: 1403/08/15
  • زمان برگزاری: 1403/08/23و 1403/08/24

سومین کنفرانس بین‌المللی هنر و معماری، فناوری‌های نوین و مدیریت ساخت

 

معرفی همایش

دانشگاه خاتم با افتخار نخستین کنفرانس بین‌المللی هنر و معماری، فناوری‌های نوین و مدیریت ساخت را در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مورخ 24 و 25 آبان ماه سال 1402 با محوریت “بررسی نقش فناوری‌های نوین در معماری و مدیریت ساخت در جهان امروز” و دومین دوره از کنفرانس را در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه سال 1403 با محوریت “آینده پژوهی انقلاب صنعتی چهارم در هنر، معماری و صنعت ساختمان” با موفقیت برگزار کرده.  و اینک در راستای تداوم اين حركت ارزشمند، با هدف همبستگی و تبادل اطلاعات بين اعضای خانواده بزرگ هنر، معماری و مدیریت ساخت، ایجاد نشاط در بین دانشجویان و تقویت فضای علمی کشور و رشد و شكوفايي پژوهش‌ها در حوزه‌های اشاره شده. و با تکیه بر دانش و توان‌مندی اعضای هیات علمی و دانشجویان ساعی خود، اقدام به برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی با تمرکز بر محورهای زیر، نموده است.

بدون تردید امروزه استفاده از فناوری‌های نوین و توجه به اصول پایداری در هنر، معماری و ساختمان از پراهمیت‌ترین اصول تاثیرگذار در توسعه پایدار کشور می‌باشد. متخصصان باید راهبردهايی را ارئه دهند که علاوه بر ارتقاء كيفيت زندگی در ابعاد گوناگون مادی و معنوی، نگاهی به آینده جهان نیز داشته باشد. جهان مدام در حال پیشرفت است.  و هر آنچه به عنوان فناوری پا به عرصه وجود می‌گذارد به دنبال آن است. که نیازهای مادی و معنوی جمعیت رو به رشد جهان را پاسخ دهد. یکی از مهم‌ترین اهداف در تمام امور مادی و معنوی این است. که بتوان در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته و در کنار سرعت بالا کیفیت، استحکام، زیبایی و خلاقیت را هم در نظر گرفت. به عنوان مثال در صنعت ساختمان فناوری‌‌های زیادی برای رسیدن به این مهم  ابداع شده‌اند. که باعث بهبود و پیشرفت این صنعت گردیده است.

با استفاده از این فناوری‌‌ها می‌‌توان ساختمان‌‌های هر چه زیباتر، باکیفیت‌‌تر، متنوع‌‌تر و سریع‌‌تر ساخت.  سه چهارم انرژی جهان در شهرها مصرف می‌گردد. و به تبع آن شهرها و ساکنان آن عامل ایجاد بیشترین حجم آلودگی جهان صنعتی هستند. انسان در جهان صنعتی از تمام تکنولوژی‌های موجود برای سرمایش، گرمایش و تامین معاش خود استفاده می‌کند و در این بین سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های تجدیدناپذیر که مصرف آن‌ها لطمه‌ای جبران ناپذیر بر نسل‌های آینده وارد می‌کنند بیشترین موارد مصرفی انسان‌ها است. در هنر نیز وجود فناوری از شکل‌گیری ایده تا اجرا و ارائه آثار هنری نقش بسزایی در ارتقا کیفیت و افزایش سرعت کار و صرفه‌جویی در زمان و هزینه داشته است.

با توجه به این مقدمه کوتاه، دانشگاه خاتم در نظر دارد سومین کنفرانس بین‌المللی گروه هنر و معماری دانشکده معماری را با عنوان “هنر و معماری، فناوری‌های نوین و مدیریت ساخت” با محوریت اصلی “آشنایی با فناوری‌های نوین در هنر، معماری و مدیریت ساخت” و با چشم‌انداز “ساخت ساختمان‌های پایدار مقرون به صرفه در ابعاد گوناگون مادی و معنوی” در آبان ماه سال 1403 و در راستای ارتقای کیفیت و رفع معضلات در حوزه‌های مرتبط، طراحی و برگزار نماید. اين کنفرانس به دنبال آن است كه صاحب‌نظران، انديشمندان، دانشگاهيان، مديران، سازمان‌هاي ذي‌ربط و علاقه‌مند، مهندسين مشاور و متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه را دور هم جمع کند. و مفاهيم و اهداف مرتبط با محورهای کنفرانس را تبیین کند.

در این دوره علاوه بر ایجاد فرصت جهت دریافت مقالات علمی و پژوهشی و ارائه مقالات در میان برنامه‌ها و پنل‌های کنفرانس. پایان‌نامه‌های برتر مرتبط با محورهای کنفرانس نیز معرفی خواهند شد. همچنین سعی بر آن است با ایجاد نمایشگاه در کنار سالن برگزاری گامی مثبت جهت برگزاری کارگاه‌های عملی برای شرکت‌کنندگان برداشته شده.  و فرصتی برای معرفی تکنولوژی‌های کاربردی در سطح کشور توسط شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ایجاد گردد. دعوت از انتشارات و معرفی کتاب‌های مرتبط با محورهای کنفرانس برنامه دیگری است که در تدوین پروپوزال این کنفرانس مکرر در جلسات شورای گروه مطرح گردیده و امید است که در ایام برگزاری محقق گردد.

بر اين اساس، دبیرخانه سومین کنفرانس بین‌المللی هنر و معماری، فناوری‌های نوین و مدیریت ساخت با افتخار از تمامي متخصصان، كارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراكز علمي، تحقيقاتي و صنعتی دعوت مي‌نماید. با شرکت در برنامه‌های متنوع اين کنفرانس در اين رويداد مهم مشارکت نموده. و با ارائه آخرين دستاوردهاي علمي و اجرايي خود، زمينه دست‌يابي به اهداف این کنفرانس را فراهم سازند. امید است این کنفرانس به عنوان گامی علمی، موثر در تحقق اهداف ذیل بوده و زمینه ساز ارتقای دانش حوزه‌های مرتبط با محورهای تعریف شده باشد.  تا نتایج علمی حاصله از آن تاثیرگذار در پیشبرد طرح‌های علمی و فرهنگی کشور گردد.

 

 

محورهای همایش

تکنولوژی‌های نوین در طراحی پروژه‌های ساختمانی (بُعد فنی و بُعد هنری)؛
مصالح آینده و تاثیر آن در معماری؛
متریال جدید در هنر؛
نقش AR و VR در طراحی و ساخت؛
نقش AR و VR در هنر امروز (موسیقی، سینما، نقاشی، اینستالیشن آرت و …)؛
سیستمهای نوین ساخت (بازوهای رباتیک و …) و تاثیر آن در معماری (روش‌ها و سیستم‌های مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین ساخت)؛
نقش هوش مصنوعی در آینده حرفه‌ای هنرمندان و معماران (آموزش و حرفه)؛
هوشمندسازى در هنر و معماری و صنعت ساخت و ساز؛
بومی سازی فناوری در هنر ایران و معماری و صنعت ساختمان ایران؛
اقتصاد پایدار در هنر و معماری و صنعت ساخت و ساز؛
ظهور هنرهای دیجیتال و تحول هنرهای سنتی؛
استفاده از فناوری در رسانه‌های هنری (موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی و …).

 

 

 

پایگاه رسمی کنفرانس

جهت دسترسی به رویدادهای بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

 

پست های مشابه

مرمت دروازه های تاریخی درب‌کوشک و تهران‌قدیم در قزوین

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نشست نقد و بررسی فیلم City of God

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نهمین همایش بین المللی عمران، معماری و شهر سبز پایدار

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “