logo

تراس خانه اصفهان

تراس خانه

مجید علیخانی پور

استان اصفهان

تراس خانه

مجید علیخانی پور

استان اصفهان

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
اطلاعات پروژه
نام پروژه :
تراس خانه
موقعیت پروژه :
استان اصفهان
آدرس پروژه :
اصفهان، فولادشهر، محله ب1، پلاک 319
معمار مسئول :
مجید علیخانی پور
تیم طراحی :
مجید علیخانی پور، علیرضا خردپژوه، نگار علیخانی، علی علیخانی پور
گرافیک و پرزانته :
حمیدرضا آقا اسماعیلی
تاریخ آغاز پروژه :
1401
تاریخ پایان پروژه :
1402
مساحت زمین ( متر مربع ) :
293.18
مساحت زیر بنا ( متر مربع ) :
331.67
دسته بندی کاربری :
مسکونی
تیم اجرایی :
اسماعیل اسداللهی، مهران صفری
تاسیسات الکتریکی :
فرزانه حسنی
تاسیسات مکانیکی :
محمد بازگیر
كارفرما :
مجتبی محمدی
عکاسی پروژه :
کورش دباغی
توضیحات فارسی

تراس خانه می کوشد به عنوان یک بنای احیا شده در محله ب۱ فولادشهر با رویکردی درون گرا ، این نگرش را با ایجاد تراس هایی در میان آجرها به وجود آورد که در عین حفظ محرمیت درونی با ایجاد تصویری زیبا از بیرون برای رهگذران جذابیت ایجاد کرده و در قامت یک عنصر شهری نقش ایفا می‌کند.

  • ایده طراحی:

پروژه در محله  ب1 مرکز شهر فولادشهر با قدمت بیش از 60 سال با هدف طراحی باغ شهر در زمان محمد رضا شاه پهلوی برای اسکان مهندسین ایرانی و روسی شاغل در کارخانه ذوب آهن ساخته شده، قرار گرفته است. با توجه به ارتباط بصری این ساختمان با خیابانهای اطراف خود و شخصیت کارفرمای محترم معماری پروژه درون گرا انتخاب شد.

استفاده از مصالح نزدیک به ساختمان های محله که غالبا از آجر و سیمان بوده اند و همنشینی مناسب با محیط پیرامون ساختمان که از ساختمان بتوان به عنوان یک نمونه بازسازی شده مناسب جهت الگو برای طرح ساماندهی محله استفاده کرد.

به طور کلی تراس خانه با ایجاد فضاهای آرام و دلنشین در درون خود محیطی امن و مناسب برای مخاطبین ایجاد کرده، محیطی که همزمان مردم با ارتباط گرفتن از بیرون و مخاطبین از درون بنا از آن بهره برده در عین حال که برای یکدیگر چالشی ایجاد نمی کند.

سال شروع و خاتمه اجرا 1401_1402 -نوآوری و مزایای پروژه: ارائه کیفیت های کاربردی مطلوب در مقایسه با گذشته بنا در زمینه های بصری، حسی، کاربردی و استفاده از چیدمان مصالح بر اساس سایت موجود و نیازهای کارفرما، استفاده از بنا به عنوان یک کالبد زنده در ساعات مختلف شبانه روز، ایجاد فضاهای خصوصی تراس ها و حفظ حریم و محرمیت آنها با چیدمان مصالح طراحی شده در این پروژه است.

محدوده مداخلات: اضافه کردن سطح زیر بنا کلی برداشتن دیوارهای باربر جهت فضای یک پارچه، تعقییر اکابه پنجره ها، جابجایی فضای ارتباطی پله و چیدمان قبلی بنا، تغییر سیستم تاسیساتی برق و مکانیک.

مهمترین ارزشهای بنا موجود:درون گرا بودن پروژه، همنشینی مناسب با سایت پروژه، پذیرفته شدن توسط مردم محله، ایجاد فضای خصوصی باز و نیمه باز برای مخاطبین خود، ایجاد بافت آجری مناسب با قدمت محله .

  • کاربری بنا: مسکونی دوبلکس -سازه: ترکیبی دیوار باربر و تیر و ستون فلزی -تاسیسات: سرمایش اسپیلت گرمایش از کف و ترکیبی رادیاتور -سطوح زیر بنا: 331.67 متر مربع فضا تراسها 26.35 متر مربع -زمین پروژه 293.18 متر مربع
English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “