لوگو رسانه جهان معماری

مدرسه ابتدایی نور مبین

مدرسه ابتدایی نور مبین

انسیه خمسه ، آرش نصیری

استان سمنان

مدرسه ابتدایی نور مبین

انسیه خمسه ، آرش نصیری

استان سمنان

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
اطلاعات پروژه
نام پروژه :
مدرسه ابتدایی نور مبین
موقعیت پروژه :
استان سمنان
آدرس پروژه :
استان سمنان، بسطام، جاده ابرسج
شرکت مشاور :
تجربه بنیادین معماری
معمار مسئول :
انسیه خمسه ، آرش نصیری
تیم طراحی :
سمیرامیس قربانی، محمد حسین عظیمی، امیر نصیری، مهشید اقاخانی، سمیرا رضی پور، پریسا اله قلی، احسان اسکندری قلعه ئی، ناصر نقدی، منصور نقدی
گرافیک و پرزانته :
محمدحسین عظیمی
تاریخ آغاز پروژه :
1390
تاریخ پایان پروژه :
1397
مساحت زمین ( متر مربع ) :
7500
مساحت زیر بنا ( متر مربع ) :
2399
دسته بندی کاربری :
آموزشی
تیم اجرایی :
موسسه خیریه فرهنگی- آموزشی نور مبین
تاسیسات الکتریکی :
امیر آزمایش
تاسیسات مکانیکی :
بهروز نوری
كارفرما :
موسسه خیریه فرهنگی-آموزشی نور مبین- آقای حسین فرزین نیا
عکاسی پروژه :
علی دقیق، بهروز خمسه، فرید الماسی، سروش ریاضی
جوایز کسب شده :

– رتبه اول جایزه معمار در گروه ساختمان های عمومی سال ۱۳۹۷
-رتبه اول جایزه معماری 2A  آسیا در سال ۲۰۱۸، بارسلونا، اسپانیا
-تقدیر شده در جشنواره جهانی معماری سال ۲۰۱۸، هلند، آمستردام

توضیحات فارسی

توضیحات پروژه

وقتی به آموزش فکر می کنیم اغلب مدارس را در غالب سنتی و مفهوم رسمی به یاد می آوریم. اکثر مردم بر این باورند که یادگیری واقعی تنها می تواند در کلاس های درس رسمی اتفاق افتد. برخی دیگر نیز فکر می کنند که یاد گیری در هر شکل و محیطی اتفاق می افتد. موسسه خیریه آموزشی نور مبین با برخورداری از سیستم آموزشی خاص و ایجاد فضای آموزشی باز برای کودکان بستری را ساخته است که در آن داشتن آزادی عمل برای دانش آموزان مجموعه امری ضروری است. این موسسه بدون دریافت شهریه از دانش آموزان برای رسیدن به بالاترین سطوح آموزشی و پرورشی در استاندارد های روز دنیا تلاش می کند.

زمین پروژه در سایتی به مساحت ۲۸ هکتار در شهر بسطام از توابع شاهرود واقع شده است این سایت دارای طرح جامعی مشتمل بر کاربری های گوناگون در توسعه آتی در جهت شکل گیری مجتمع آموزشی نور مبین می باشد. در طراحی این مدرسه با یک برنامه ایی مواجه شدیم که با مدارسی که تا به حال تجربه کرده و آموزش دیده بودیم کاملا متفاوت بود می توان گفت که در این مدارس همه آنچه که ما از سیستم آموزشی در مدارس خود تجربه داشتیم بود ولی با نگاهی دیگر.

این موضوع از طریق تکثیر برنامه در غالب احجام  مستقل و معین منجر به تبدیل ساختمان آموزشی مدرسه به محله ای آموزشی شده است .این محله آموزشی همانند یک محله شهری شامل دید و منظر های گوناگون. فضاهای سبز زمین های بازی و فضاهای مکث می باشد. دانش آموزان در این مجموعه سه کلاسه وارد سطحی از تعاملات مرتبط با حس تعلق و مالکیت به فضا و پدید آمدن احساسات و تعاملات همسایگی ,محله ای و در گیر شدن در روابط فضایی بینابینی در رابطه با آن چیزهایی که به آنها درجات متفاوتی از تعلق خاطر دارند می گردند.

این محله آموزشی در همان حالی که از طریق قرار گیری در سطوح مختلف دید و منظر های متنوعی را به دانش آموزان عرضه می کند با تقسیم چشم انداز به سطوح مختلف. دانش آموزان با قرار گیری در هر یک از این سطوح با تنوع چشم انداز در محیط و اطراف خود مواجه می شوند و دید و منظر در این محله آموزشی پدید آمده در سه تراز زمین های بازی ، محوطه و بام شکل می گیرد.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “