logo

ثبت ملی خانه میر سرور امیاری فورگ

ثبت ملی خانه میر سرور امیاری فورگ

 

خانه امیاری فورگ

 

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان گفت: به منظور حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی، فرهنگی شهرستان، خانه تاریخی میر سرور امیاری فورگ در فهرست آثار ملی کشور، ثبت شد.

امیر اسماعیل شهسواری گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته توسط این نمایندگی و تفویض اختیار از سوی وزارت میراث‌فرهنگی به استان و شهرستان‌ها، روند ثبت ملی آثار تسریع و خانه تاریخی امیاری فورگ به شماره ۳۳۹۹ در شهرستان درمیان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

خانه امیاری فورگ، دارای دو طبقه و بنایی متعلق به دوره قاجار است . وی با اشاره به این موضوع گفت: این بنای تاریخی در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر اسدیه و در روستای هدف گردشگری فورگ قرار دارد . با توجه به اعتبارات بخشداری مرکزی، توسط دهیاری روستا تملک و هم اکنون به عنوان اقامتگاه بوم‌گردی مورد استفاده قرار می‌گیرد . گردشگران ضمن بازدید از این مکان تاریخی، امکان دریافت خدمات اسکان و پذیرایی را دارند.

او اظهار کرد: روستای فورگ یکی از روستا‌های هدف گردشگری محسوب می شود . این روستا دارای مناظر طبیعی و تاریخی منحصر به فردی است و هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی می باشد .. ضرورت حفظ بافت تاریخی و فرهنگی این روستا و خدمات شایسته به گردشگران از اولویت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان است.

شهسواری اضافه کرد: بر اساس نامه ابلاغی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار خراسان جنوبی، این اثر تحت حفاظت و نظارت این وزارت است . هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می شود . همچنین مرتکب تخلف، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد . مرمت و بازسازی اثر نیز ، تنها با تایید و نظارت این وزارتخانه ممکن خواهد بود.

 

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “