logo

آغاز مرمت بنای تاریخی امام زاده عبدالله قطب الدین در اندیکا

آغاز مرمت بنای تاریخی امام زاده عبدالله قطب الدین در اندیکا

 

امام زاده عبدالله

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: مرمت اضطراری بنای تاریخی موسوم به امام زاده عبدالله قطب الدین از محل اعتبارات استانی تحت عنوان مرمت اماکن تاریخی شهرستان اندیکا آغاز شد.

این بنا یکی از بناهای با ارزش تاریخی و ثبت‌ملی در شهرستان اندیکا استان خوزستان است . محمدحسین ارسطو زاده با بیان این‌ موضوع گفت : قرار گرفتن این بنا در شیب تند، باعث نفوذ آب‌های سطحی درون ساختمان آن می شود . با توجه به بررسی و انجام مطالعات حفاظتی و مرمتی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اندیکا، اجرای طرح حفاظت اضطراری آن توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان آغاز و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمع‌آوری نخاله‌ها از اطراف ضلع شمالی بنا، استحکام‌بخشی و ساخت دیوار حائل به‌منظور هدایت آب‌های سطحی و نیز مرمت بخشی از دیوارهای در معرض خطر، از اولویت‌های حفاظتی این اثر هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان یادآور شد: قدمت بنای تاریخی امام زاده عبدالله مربوط به دوره تیموری است . همچنین این بنا یکی از آثار شاخص شهرستان اندیکا است . این اثر تاریخی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۶۱۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید . این بقعه‌ تاریخی در طبیعت بکر دامنه‌ کوه منار، در شهرستان اندیکا در استان خوزستان، روستای امام‌زاده شاهزاده عبدالله (ع) قرار دارد .

او افزود: منطقه گردشگری و خوش آب و هوای امام زاده عبدالله قطب الدین در بخش مرکزی شهرستان اندیکا در استان خوزستان می باشد . این منطقه همواره و در طول سال پذیرای گردشگران و زائران از سراسر کشور است.

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “