لوگو رسانه جهان معماری

(آنریل انجین ) Unreal Engine

کاتالوگ

آنریل انجین یک سوییت کامل از ابزارهای توسعه و کار در محیط Real-Time می باشد. چه بخواهید از آن در تولید محتوای سینمایی یا شبیه سازی گرافیکی استفاده کنید، چه در تولید بازی های دیجیتال و چه در شبیه سازی و واقعیت مجازی و واقیت افزوده، در هر صورت Unreal Engine بی نظیر، عالی و بدون رقیب در بسیاری از موارد است.

نزدیک ترین رقیب این موتور بزرگ، موتور گیمینگ Unity می باشد که میتوانید در جلوی این پلتفرم قد علم کند. اما در دنیای کاربران گرافیک و سی جی ارتیست ها، انیماتورها و تولید کننده محتواهای سینمایی و دیجیتالی، آنریل انجیل ابزارها و قابلیت های بسیار ارزنده تری دارد. توجه داشته باشید که کار با این نرم افزار رایگان است.

کاتالوگ

وقتی بحث از تولید محتوای سینمایی و دیجیتال است، باید انتظار داشته باشیم که از استانداردهای این صنعت نیز پشتیبانی نماید. Unreal Engine میتواند به منظور ارتباط با دیگر نرم افزارهای استودیویی فضای سه بعدی و انیمیشن، از فرمت های FBX , USD و Alembic به خوبی پشتیبانی کند. در نتیجه میتواند به خوبی در Pipeline تولید محتواهای متنوع شرکت نماید.

ارتباط UE با دیگر برنامه ها

در صورت نیاز به تبدیل داده های خود از برنامه های استودیوهای سه بعدی و انیمیشن، میتوانید از Datasmith استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه میدهد که صحنه های خد را به همراه اطلاعات کامل مدلها ، انیمیشن ها و داده های متا، از نرم افزارهای 3ds Max, Revit, SketchUp Pro, Cinema 4D, Rhino, SolidWorks, Catia و دیگر برنامه های CAD / DCC و همچنین فرمت های BIM به خوبی به آنریل انجین منتقل نمایید.

کاتالوگ

در صورتی که نیاز به استفاده از داده های ابری نقطه ای از اسکن و ویژلایز برنامه های مختبف مانند اسکن های لیزری یا ترکینگ دارید، باید بدانید که آنریل انجین از LiDAR point cloud به خوبی پشتیبانی میکند. مچنین میتوانید از ارتباط موثر و کاربردی این برنامه با Shotgun بهره مند شوید.

Unreal Engine World Building

آنریل، محیطی بسیار قدرتمند برای تولید محیط در اختیار شما قرار میدهد، که به صورت مولتی پلتفرم در سیستم عامل های MacOS , Windows و Linux قابل دسترسی می باشد. این محیط قابلیت پشیتبانی از جندین یوزر به منظور کار بروی یک محیط بزرگ، امکان دسترسی طراحان و هنرمندان مختلف و توسعه دهندگان به صورت همزمان بروی این محیط را فراهم آورده است.

کاتالوگ

UE و محتوای سه بعدی

اگر نیاز به تولید محتوای دیجیتال دارید، نیازی به خلق همه چیز از ابتدا نخواهید داشت، شما میتوانید گیاهان ، درختان و سنگ ها و .. را با ابزارهای قدرتمند آنریل انجین تولید نمایید. ابزارهای تولید درخت و پوشش گیاهی مانند Grass Tool به شما توانایی ساخت و شبیه سازی پوشش گیاهای و طبیعی را به صورت رویه ای و کاملا دینامیک با قابلیت رشد و گسترش در سرتاسر محیط میدهد.

از آنجایی که آنریل در اولین گام، یک موتور بازی سازی قدرتمند است، در نتیجه امکان Optiomize کردن محتوای مورد نیاز را به خوبی در اختیار کاربران قرار می دهد. امکان استفاده از روشهای متنوع و Real-time در بهبود و افزایش سرعت اجرای برنامه ، امکان استفاده از LOD و تولید آن، jacketing و defeaturing که به شما اجازه مخفی کردن موارد غیر ضروری را میدهد، قابلیت ابزار Proxy Geometry و … همگی در Unreal Engine قابل دسترس هستند.

کاتالوگ

Mesh Editing Tools

UE به تنهایی میتواند یک استودیوی کامل باشد، در نتیجه میتوانید قابلیت های ویرایشی مدلهای سه بعدی را نیز تا حدودی در این برنامه داشته باشید. ابزرهای مختلف که به شما اجازه میدهد به خوبی مدلها را ویرایش و ترمیم و بهینه کنید. اینکار علاوه بر اصلاح Mesh امکان ویرایش بروی UV و Material و … را نیز به شما خواهد داد.

اسکریپت در آنریل انجین

علاوه بر استفاده از پایتون برای اسکریپتینگ در آنریل انجین، شما میتوانید از محیط ویژال اسکریپت این نرم افزار بدون دانش برنامه نویسی استفاده نمایید. Blueprint روشی Node-Based برای نوشتن برنامه و منطق ها بدون حتی یک خط کد می باشد. شما میتوانید در محیط Blueprint بدون هیچ گونه کدنویسی و فقط به واسطه استفاده از Node ها که شامل منطق ها، اپراتورها، واسط ها و … هستند، نیازهای اسکریپتینگ و دستورات خود را پیاده سازی کنید .

علاوه بر این برای مصارف پیشرفته تر میتوانید از طریق استفاه از زبان قدرتمند C++ به خوبی نیازهای تخصصی خود را به محیط برنامه اضافه نمایید.

کاتالوگ

Unreal Engine Landscape tool

آنریل به خوبی به شما اجازه میدهد که محیط مورد نظر خود را بدون نیاز به نرم افزارهای واسط تولید نمایید. برای ساخت و ایجاد محیط های بزرگ و Open-World میتوانید از قابلیت و ابزار Landscape and terrain tool استفاده نمایید. با استفاده از این ابزار میتوانید به خوبی کوه ها، دره ها، جنگل ها ، مزارع و دهکده ها را تولید و در سطح محیط گسترش و پراکنده سازید. قابلیت های بسیار زیادی در این زمینه به کمک شما خواهد آمد که از امکانات blueprint نیز در تکمیل کار خود میتوانید کمک بگیرید.

آنریل انجین در انیمیشن

آنریل میتواید در زمینه تولید انیمیشن برای خود یک استودیوی کامل باشد. ابزارهای متنوع، قابلیت های پشتیبانی کامل از داده های موشن کپچر و دیگر قابلیت های استفاده از تجهیزات استاتیک و داینامیک فضای انیمیشن، پشتیبانی از فیزیک و شبیه سازی فیزیکی و افکت های بیشمار، همگی در اختیار شماست که آنچه که نیاز دارید بسازید.

کاتالوگ

همچنین همانطور که انتظار می رود، به خوبی میتوانید از Blueprint در این زمینه استفاده کرده و داده های تکراری و پیچیده را مدیریت نمایید. در آنریل انجین، میتوانید داده های اینمیشن را به صورا زنده به ابزارهای تولیدی مانند موشن کپچر و ابزاری DCC مانند Mya یا MotionBuilder متصل نمایید.

Sequencer

اگر نیاز به ویرایش محتوای انیمیشن و فیلم تولیدی خود داری، میتوانید از محیط Nonlinear Real-Time در ویرایش سینماتیک و انیمیشن استفاده نمایید. این ابزار آنچنان قوی است که ممکن است شما را از بسیاری از نرم افزارهای این رده بی نیاز کند.

رندرینگ در آنریل انیجین

اگر بخواهیم بی طرف باشیم، باید بگوییم که آنریل در رندرینگ چنان پیشرفتی داشته است که حتی نمیتوان باور کرد. قابلیت های رندرینگ Real-time در این نرم افزار بقدری پیشرفت کرده است که در حد موتورهای offline rendering میتوان از آن انتظار خروجی های بی نظیر را داشت. این خروجی رندرینگ به صورت ویدیو و تک فریم یا به صورت VR و AR نیز قابل دسترس است.

کاتالوگ

قابلیت های پیشرفته ویرایشگر متریال در UE بی نظیر است. از آنجایی که انریل یک موتور رندرینگ PBR است، پس میتوانید از تمامی محتوای متریال physically-based  در دیگر نرم افزارها به صورت مستقیم استفاده نمایید. قابلیت استفاده از محیط Node-based در ویرایش Material ها و Shaderها به شما اجازه میدهد که لایه های متنوع و قدرتمندی از متریال های مورد نظر خودتان ایجاد نمایید.

UE Light & Effects

موتور رندرینگ UE یک موتور Photoreal و Raytracing ریل تایم است. یعنی هر آنچه که در خروجی این نرم افزار در اختیار شما قرار میگیرد به صورت realtime و بدون تاخیر زمانی رندر شده و در نتیجه آن دست شما در استفاده از این محتوا کاملا باز است. قابلیت های پیشرفته رندرینگ و تکنیک ها و الگوریتم های  reflections, shadows, translucency, ambient occlusion, image-based lighting, و global illumination مانند موتورهای رندرینگ پیشرفته جهان در اختیار شماست تا خروجی بی نظیری از محتوای سه بعدی داشته باشید.

افکت های رندرینگ نور و سایه ، لایه ها، پشتیبانی از انواع منابع نوری، متد مختلف سایه زنی و پشتیبانی از HDRI نوید قدرتی مثال زدنی از محیط رندرینگ آنریل انجین خواهد بود. همچنین قابلیت های مهم Textuing و استفاده از تکنیک های جدید مانند UDIM همگی شما را قادر به استفاده بهینه از این موتور رندرینگ می نماید. در صورت نیاز میتوانید از افکت های بعد از رندر که به نام Post Processing از آنها یاد می شود نیز مانند Lens flare ها و Depth Of Field , chromatic aberration, vignetting, و automatic exposure. Screen-space reflections, ambient occlusion, و global illumination همگی به شما کمک میکند که اصلاحات مورد نظر خود را بعد از رندرینگ بروی تصویر نهایی اعمال نمایید.

 

 

منبع:dfmrendering.com

بازنشر: رسانه جهان معماری

پست های مشابه

همایش نقش ماندگار؛ از ضابطه تا هویت شهر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منصوب شد

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

جشنواره نور

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “