لوگو رسانه جهان معماری

ساختمان اداری رونیکس

ساختمان اداری رونیکس

بهزاد حیدری، شیرین صمدیان

استان تهران

ساختمان اداری رونیکس

بهزاد حیدری، شیرین صمدیان

استان تهران

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات

این پروژه فاقد مدارک مقاطع و جزییات اجرایی می باشد.

اطلاعات پروژه
نام پروژه :
ساختمان اداری رونیکس
موقعیت پروژه :
استان تهران
آدرس پروژه :
تهران، خیابان حافظ، خیابان جامی، نبش کوچه افشار
شرکت مشاور :
مهندسان مشاور طرح و معماری پرگار
معمار مسئول :
بهزاد حیدری، شیرین صمدیان
تیم طراحی :
مریم مسندی، امیرفاضل قهرمان پور، حسین کریمی، الناز غفوریان
تاریخ آغاز پروژه :
1395
تاریخ پایان پروژه :
1398
مساحت زمین ( متر مربع ) :
543
مساحت زیر بنا ( متر مربع ) :
4281
دسته بندی کاربری :
اداری
تیم اجرایی :
علی رحیمان (گروه روش)
تاسیسات الکتریکی :
آرش مجابی
تاسیسات مکانیکی :
مهدی قندیل زاده
كارفرما :
شرکت رونیکس
عکاسی پروژه :
توضیحات فارسی

این پروژه در زمینی ۵۴۳ مترمربعی با سطح اشغال ۶۰ % در ۶ طبقه اداری برای شرکت رونیکس تعریف شد. سایت پروژه در مجاورت خیابان حافظ انتخاب شده تا مجاورت لازم با محدوده کاربری مربوط به فعالیت شرکت فراهم گردد. رونیکس شرکت تولید کننده رو به رشد ابزارآلات صنعتی است. از این رو عناصری مرتبط به کاربری و ماهیت آن به شکل گیری کانسپت منجر شد که می توان به اداری- صنعتی بودن، شفافیت و پویایی روابط و امکان افزایش نیروی انسانی اشاره کرد. در نتیجه در روند طراحی کیوبهایی شفاف در سازه بنا محاط شده و با جنبش کیوبها فضاهای سبز لازم برای تنفس و تلطیف کار شکل گرفتند.

معضلات سایت:
ماهیت اداری بنا و نیاز به نور در تمام جبهه ها موجب افزایش سطح شیشه ها شده است که مشکل تابش ناخواسته و اثرات منفی گلخانه ای را به همراه دارد. بافت مجاور، بافتی فرسوده و بی نظم بوده و منظر بیرونی مناسبی را فراهم نمی کند. کاربری بناهای مجاور سایت، مسکونی بوده و فاصله بسیار نزدیکی با سایت دارند که مشکل اشراف را ایجاد می کند که در تناقض با شرایط فضای اداری است.

راه حل ها:
معضلات فوق نیاز نیمه شفاف کردن شیشه ها از طریق چاپ را تعریف کرد. عواملی چون طرح، اندازه و رنگ چاپ بر آسایش کارکنان و رهگذران معبر تاثیرگذار بود. از این رو شبکه ماتریس نقاط چاپی در نظر گرفته شده و فیلترهای طیفی تابش و همسایگی فعلی و آتی از طریق نرم افزار گرس هاپر روی آن اعمال گردید تا با مقیاس کردن نقاط ماتریس، پوشش شیشه ها به حد ایده آل برسد. سپس برای آسایش بصری، جنبشی بر نقطه ها اعمال شد تا از فرم ماتریسی خارج شده و با ایجاد طرحی ارگانیک تاثیری بر تمرکز بینندگان نداشته باشند.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “