logo

سی وسه پل اصفهان در دست بازسازی مرمتگران

مرمت گران در حال مرمت سی و سه پل طولانی‌ترین پل تاریخی اصفهان هستند.

 

مرمت سی و سه پل اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در پی نم زدگی سقف‌های رواق‌های سرپوشیده دو سمت عرشه این پل تاریخی مرمت آن از دو ماه پیش آغاز شد.
امیرکرم زاده افزود: مرمت این پل تاریخی از جمله شیب بندی، عایق کاری و موزاییک فرش با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
وی، حدود ١۵٠ طرح مرمتی را در این استان با حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا برشمرد و پیش بینی کرد: این میزان اعتبار مرمتی تا پایان سال مالی ١۴٠٣ عمرانی به سه میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال برسد.

کرم زاده گفت: برای مرمت اضطراری بنا‌های تاریخی استان اصفهان، دست کم ١٠٠ هزار میلیارد ریال نیاز است.
سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان هم با بیان اینکه سی و سه پل و خواجو، پل‌های تاریخی دو طبقه اصفهان است، گفت: ١۰ نفر در حال مرمت سی و سه پل هستند و چهار ماه دیگر، مرمت پل به پایان می‌رسد. شهرام امیری، اعطای تسهیلات و معافیت جواز فعالیت را از جمله مشوق‌های ورود بخش خصوصی در حوزه مرمت و گردشگری در استان اصفهان است.
استان اصفهان با بیش از ٢٢ هزار اثر تاریخی (هزار و ٩۴٠ اثر ملی و ١۵ اثر ثبت جهانی) و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی قرار دارد.

سی و  سه پل اصفهان

سی و سه پل یا پل الله وردی خان به طول ٣٠٠ و عرض ١۴ متر، سده یازدهم هجری قمری در دوره صفویه برروی زاینده رود بنا شده است. این پل در ۱۵ دی سال ١٣١۰ با شماره ١١٠ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. سی‌وسه‌پل، خیابان چهارباغ عباسی را در اصفهان به خیابان چهارباغ بالا متصل می‌کند.

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “