logo

طرح‌های جامع و تفصیلی ۱۸ شهر سیستان و بلوچستان در حال تدوین است

تدوین طرح‌های جامع و تفصیلی ۱۸ شهر سیستان و بلوچستان

 

 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح جامع و تفصیلی شهرهای زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک، ادیمی، بنجار، دوست محمد، مهرستان، سوران، نوک آباد، میرجاوه، علی اکبر، جالق، نصرت آباد، محمدی، کورین و آشار به منظور ساماندهی خدمات شهری توسط این اداره‌کل در حال تهیه، تدوین و بازنگری است.

سید مهدی میری با اشاره به اهمیت طرح تفصیلی اظهار کرد: طرح تفصیلی بر اساس ضوابط و معیارهای طرح جامع شهر، چگونگی استفاده از اراضی محلات مختلف شهر تدوین می شود .در این طرح ها وضعیت شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی اولویت‌بندی شده است . در نتیجه این امر به بهسازی، نوسازی و توسعه و رفع مشکلات شهر کمک می‌کند.
وی افزود: در این راستا از مجموع ۳۰ شهر زیر پوشش این اداره کل ۲۰ شهر دارای طرح جامع و تفصیلی مصوب هستند . طرح جامع ۲ شهر کورین و محمدی نیز برای نخستین بار در دست تهیه و تدوین است.
معاون شهرسازی و معماری سیستان بلوچستان گفت: همچنین از این تعداد هشت شهر دارای جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر هستند . طبق قانون مستلزم تهیه طرح هادی شهری توسط دفتر فنی استانداری است.

طرح جامع

وی با اشاره به اهمیت طرح جامع، اظهار کرد: طرح جامع، طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل پایانه‌ها و فرودگاه‌ها و سطوح لازم برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق و نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن تعیین می‌شود. بسیاری از طرح های جامع و تفصیلی شهرهای سیستان و بلوچستان در قالب افق ۱۰ ساله تدوین شده اند . این طرح ها بعد از اتمام مدت طرح مورد بازنگری قرار می گیرد. همچنین طرح جامع و تفصیلی (توامان) شهرهای ادیمی، دوست محمد، بنجار، علی اکبر و گشت نیز درحال تهیه و سیر مراحل تصویب است.

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “