شرکت AMD نسخه جدید موتور رندرینگ Radeon ProRender 3.2 را برای نرم افزارهای Blender و Maya منتشر کرد. این آخرین نسخه از موتور رندرینگ physically accurate GPU Based شرکت AMD که قرار است کاربران را به سمت استفاده از کارت های گرافیک این شرکت سوق دهد.در این اپدیت، پشتیبانی از deformation motion blur و رندرینگ Cell shading جدید با نام RPR Toon Shader برای رندرینگ سبک کارتونی در اختیار کاربران قرار گرفته است. باتوجه به رایگان بودن این موتور میتوانید همین امروز آن را بررسی نمایید.
با استفاده از کارت گرافیک Radeon RX6700 قابلیت جدید Cell Shading را تست کردم که سرعت آن چندان دلچسب نبود. با توجه به آپدیت کامل درایور گرافیک، مشکل نمی توانست از سمت کارت گرافیک باشد. اما قابلیت RPR Toon Shader قطعا در آینده نزدیک بهبود پیدا خواهد کرد.

افکت motion blur در نسخه های فعلی موتور Radeon ProRender به دو صورت camera motion و moving hard surface object می باشد و در این نسخه بروز شده برای character animation ها و شبیه سازی لباس و پارچه نیز قابل استفاده است.

همچنین قابلیت USD Hydra به شما اجازه می دهد که فایل های Cryptomatte AOVs را از هودینی اکسپورت نمایید. همچنین نسخه ای از موتور رندرینگ Radeon ProRender برای unreal engine بزودی با قابلیت های ویژِه ای عرضه می شود که ممکن است بشدت مورد توجه کاربران قرار گیرد.