شرکت AMD نسخه جدید موتور رندرینگ Radeon ProRender 3.2 را برای نرم افزارهای Blender و Maya منتشر کرد. این آخرین نسخه از موتور رندرینگ physically accurate GPU Based شرکت AMD که قرار است کاربران را به سمت استفاده از کارت های گرافیک این شرکت سوق دهد.در این اپدیت، پشتیبانی از deformation motion blur و رندرینگ Cell shading جدید با نام RPR Toon Shader برای رندرینگ سبک کارتونی در اختیار کاربران قرار گرفته است. باتوجه به رایگان بودن این موتور میتوانید همین امروز آن را بررسی نمایید.
با استفاده از کارت گرافیک Radeon RX6700 قابلیت جدید Cell Shading را تست کردم که سرعت آن چندان دلچسب نبود. با توجه به آپدیت کامل درایور گرافیک، مشکل نمی توانست از سمت کارت گرافیک باشد. اما قابلیت RPR Toon Shader قطعا در آینده نزدیک بهبود پیدا خواهد کرد.
برای دوستانی که از نرم افزار هودینی استفاده میکنند، قابلیت Radeon ProRender USD Hydra برای همخوانی با ابزارهای جدید Solaris توسعه داده شده است .تمامی نسخه های این موتور رندر قادر به پشتیبانی از transformation motion blur بودند که با این نسخه جدید، deformation motion blur نیز به لیست افکت های رندرینگ اضافه شده است که میتواند نتیجه بسیار طبیعی تری را در رندرینگ ماتی حرکت داشته باشد.
افکت motion blur در نسخه های فعلی موتور Radeon ProRender به دو صورت camera motion و moving hard surface object می باشد و در این نسخه بروز شده برای character animation ها و شبیه سازی لباس و پارچه نیز قابل استفاده است.یکی از نکات جذاب موتور Radeon ProRender در این نسخه، امکان پیش نمایش RPR Toon Shader در viewport است که میتواند کار شما را در ویرایش نهایی بسیار هموار سازد. با استفاده از Node های جدید toon-shaded non-photorealistic render میتوانید افکت رندرینگ کارتونی یا همان cell shading را به خوبی اجرا نمایید.همچنین افکت های رندرینگ Subsurface Scattering و Volume shader که در نسخه های فعلی این موتور رندرینگ موجود است، بهبود یافته و با کمی افزایش سرعت همراه بوده است.
افکت motion blur در نسخه های فعلی موتور Radeon ProRender به دو صورت camera motion و moving hard surface object می باشد و در این نسخه بروز شده برای character animation ها و شبیه سازی لباس و پارچه نیز قابل استفاده است.یکی از نکات جذاب موتور Radeon ProRender در این نسخه، امکان پیش نمایش RPR Toon Shader در viewport است که میتواند کار شما را در ویرایش نهایی بسیار هموار سازد. با استفاده از Node های جدید toon-shaded non-photorealistic render میتوانید افکت رندرینگ کارتونی یا همان cell shading را به خوبی اجرا نمایید.همچنین افکت های رندرینگ Subsurface Scattering و Volume shader که در نسخه های فعلی این موتور رندرینگ موجود است، بهبود یافته و با کمی افزایش سرعت همراه بوده است.
همچنین قابلیت USD Hydra به شما اجازه می دهد که فایل های Cryptomatte AOVs را از هودینی اکسپورت نمایید. همچنین نسخه ای از موتور رندرینگ Radeon ProRender برای unreal engine بزودی با قابلیت های ویژِه ای عرضه می شود که ممکن است بشدت مورد توجه کاربران قرار گیرد.