logo

ساماندهی و رنگ آمیزی موزه حوض خانه کاخ گلستان آغاز شد

آغاز ساماندهی و رنگ آمیزی موزه حوض خانه کاخ گلستان

 

 

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از آغاز رنگ‌آمیزی و ساماندهی موزه حوض خانه این مجموعه میراث جهانی که محل نگهداری و نمایش تابلوها و برخی اشیاء اهدائی پادشاهان اروپائی به دربار قاجار است، خبر داد.

آفرین امامی از رنگ‌آمیزی و ساماندهی موزه حوض خانه کاخ گلستان خبر داد و عنوان کرد: موزۀ حوضخانه یکی از بخش‌های موزه ای ضلع شمالی کاخ گلستان است که در طبقۀ همکف (زیر تالار عاج) از بخش اصلی این مجموعه واقع شده است. حوض خانه در سال ۱۳۷۶ تبدیل به موزه ای برای نمایش تابلوها و برخی اشیاء اهدائی پادشاهان اروپائی به دربار قاجار شد.

 

 

او ادامه داد: از آنجایی که از آخرین رنگ آمیزی انجام شده در موزۀ حوضخانه بیش از ۲۵ سال سپری می شود، سطح دیوارها در اثر گرد و غبار و نصب تابلوها و عناوین طی این مدت دچار چرکی و آلودگی سطحی و ترک‌های جزئی شده است . بنابراین عملیات رنگ آمیزی و ساماندهی موزۀ حوض خانه آغاز شد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: همچنین برای انجام این عملیات تمام اشیاء و تابلوها، بسته بندی شده و از محل خارج شده است.

امامی همچنین خاطرنشان کرد: در این پروژه زوائد موجود در دیوارها (از جمله اتصالات، سیم ها و تجهیزات اضافی) که منجر به مخدوش شدن دید بصری می‌شدند از دیوارها و سقف حذف شده اند . از اتصالات و تمهیدات مناسب و ایمن تری برای نصب مجدد تابلوها که برخی از آنها بسیار بزرگ نیز هستند، استفاده خواهد شد.

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “