logo

خانه تاریخی عظیمی نژاد مرمت شد

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از پایان مرمت خانه تاریخی عظیمی نژاد خبر داد.

 

 

حسین محمودی با تاکید بر اینکه بخش پایانی مرمت این خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار گفت: مرحله پایانی مرمت خانه عظیمی نژاد شامل مرمت جداره‌های داخلی، اندود کاری، تقویت پی، کف‌سازی، نما چینی با آجر سنتی، تعبیه تاسیسات مکانیکی و برقی و تعویض درب و پنجره‌های فرسوده بنا بوده که با اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد ریال انجام شد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه این خانه به منظور تاسیس خانه خلاق صنایع‌دستی در نظر گرفته شد، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم هنرمندانی را که از خلاقیت لازم در حوزه صنایع‌دستی بهره می‌برند، شناسایی کرده و در عرصه‌های ملی از آن‌ها استفاده کنیم.

 

 

مرادی نراقی افزود: این بنای تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است و  ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ به شماره ۳۰۱۰۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در سال گذشته به تملک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه این بنای تاریخی در گذر سپهداری بازار تاریخی اراک و در کنار خانه قنبری واقع شده است افزود: بعد از اتمام مرمت این بنای تاریخی برای کارگاه تولیدی در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار خواهد گرفت.

خانه تاریخی عظیمی نژاد از سبک و معماری درون‌گرایی ایرانی پیروی کرده و شامل یک حیاط مرکزی و فضاهای مسکونی و دو طبقه در اطراف است.

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “