logo

اجرای طرح هادی بافت با ارزش در سه روستای همدان

روستای خاکو روستای سیمین ابرو روستای ورکانه

اجرای طرح هادی بافت با ارزش در سه روستای ورکانه ، سیمین ابرو و خاکو در همدان

 

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: سه روستای «ورکانه»، «سیمین ابرو» و «خاکو» دارای بافت با ارزش و طرح هادی مصوب با رویکرد بافت با ارزش هستند که با توجه به ارزش های فرهنگی، تاریخی و معماری پروژه بهسازی و بازسازی آن در حال تکمیل است.

داود سوری روز یکشنبه اظهار کرد: اجرای طرح هادی در محدوده روستاها یکی از مهمترین ابزارهای توسعه‌ای در این مناطق محسوب می‌شود و جلوه بصری سکونتگاه‌های روستایی را در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه ویژه قرار می‌دهد.

وی افزود: طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی با هدف حفاظت، احیاء و مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در رابطه با سکونت و تولید، حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی – فضایی، معماری و منظر روستایی اجرا می‌شود.

سوری تصریح کرد: معرفی ارزش‌های روستایی در سطوح ملی و فراملی به ویژه در زمینه توسعه گردشگری، ارتقای کمی و کیفی عرصه های زیست و تولید روستایی و فراهم کردن زمینه توسعه و عمران روستا با توجه به شرایط، امکانات و محدودیت های موجود در دستور کار قرار دارد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: پروژه اجرای سنگ‌فرش معابر روستای خاکو به مساحت یک هزار و ۹۰۰ مترمربع با اعتبار نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است.

سوری ادامه داد: حفظ بافت سنتی روستاها در بازنگری طرح هادی روستایی مورد توجه بنیاد مسکن قرار گرفته است تا در ساخت نمادها و توسعه آن ماهیت این بخش حفظ شود.

وی افزود: سنگ فرش گذرهای روستایی و جداره سازی دیواره ها سبب حفظ بافت قدیمی و باستانی این مناطق شده و این موضوع در احیای زندگی روستایی و متفاوت با شهری نقش داشته است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تشکیل شده است.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا دارد و طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در سطح کشور انجام می شود و هدف آن زیباسازی محیط روستاها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به این روستاهاست.

پست های مشابه

نمایشگاه ۷۳۷۳ روز معماری|به مناسب دو دهه فعالیت شرکت مهندسین مشاور اسکان

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

دورهمی های بازدید و کروکی انجمن علمی معماری دانشگاه تهران

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

فصل پنجم معمار هفته / ویژه برنامه (زنان معمار و آینده معماری)

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “